Gå til innhold

Til alle dere som kjenner eggløsningen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg hadde EL-slim i forgårs (nokså mye så det var ingen tvil liksom), men i går og i dag har jeg skikkelig vondt nedi høyre side av magen.... minner om el-smerter, men er jo i tvil da jeg hadde slim i forgårs... noen som vet hvor lenge EL varer???? Takknemlig for svar (da en går sånn å tenker på det) :-)

Noen andre med EL nå?... åhh blir spennende fremover altså (",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg har forstått det så har man gjerne EL når EL-slimet begynner å roe seg litt, altså kanskje et par dager etter den dagen man har mest EL-slim. Husker ikke helt hvor jeg leste det.. Går du inn på www.pernille.info så står det i hvertfall mye om emnet der.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Gurine :-)

Det som er, er at jeg kun hadde EL-slim i forgårs (masse og dagen etterpå var jeg helt tørr).... men jeg får nok helgradere meg med å ha mye kos nå da EL uansett er i disse tider (",)

Skrevet

Jeg kjenner EL, tydelige stikk/smerter i høyre og venstre eggstokk annenhver måned. Kjente det i går, elslim i går og i dag.

Skrevet

Er veldig greit når en kjenner EL (når en prøver å bli gravid, men sånn ellers er det veldig plagsomt).

Da vi hadde sex i går fikk jeg enda mer vondt i høyre side, har du/ dere merket noe til det? at det er vondere ved visse bevegelser og ved samleie?

Skrevet

Jeg deler samme spm som deg:)

Jeg hadde/har EL nå jeg også!

Nå blir det spennende=)

Vi får oppdatere hverandre:)

Skrevet

Tja, El- smertene mine er ikke veldig vonde. Ikke plagsomme på noen måter. Jeg bare kjenner det, som et lite stikk eller flere.

Fant nettopp dette (på babyklar):

Eggløsningssmerter

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.

Dette fordi:

a) Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

B) Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

c) Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker: 1. den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen. 2. Egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

d) Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

Skrevet

Takk Madisen, for at du tok deg tid til å finne disse opplysningene, da kan det jo være at eggløsningen både er i forkant og vel overstått :-) så vi får bare fortsette kosen (",)

Og så til deg vilhababy festlig at vi har EL på likt, når har du IKM? Er dette din første? Ja det blir kjempe spennende, kjenner det kiler i magen bare ved tanken (".) Krysser finger og tær for at vi kan gå sammen til 1. trimester :-)

Skrevet

til madisen...et spørsmål ang dobbel eggløøsning....etter fin forrige fødsel har eg kjent eggløsning på venstre side 1 mnd og høgre side 2 mnd osv...men når baby nummer to vart laget kjente eg eggløsning på begge sidene sammtidig....går dette an? kan to eggledere "legge et egg" kvar..trudde en eggleder la to egg viss det var snakk om dobbel eggløsning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...