Fru-mamma Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Hvor gammel er h*n? Syns alderen er vel så viktig for skifte av sete.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Eg snakka med dei der eg kjøpte mitt slikt sete, er sete nr 3 detta?? Og gutten min var da over 3år og var lang nok i ryggen til der selen kjem ned over skuldera men var ikkje 15kg enda, mangal 2kg på det. Da sa dei at det viktigaste var vekta for nå holder dei sete av seg sjav skulle du vera uheldig og kræsje. At han var lang nok og gammal nok var ikkje så viktig så lenge han ikkje var 15 kg. Han starta med det sete når han var 14,7kg med inne klær. Da måtte veslesystera ha det sete han hadde. Er ikkje sikker på om han har passert 15kg enda, er snart 4år. Men den vekta han har er ikkje så langt unna det som er kravet.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jr var litt over 14 kg og 3 år og 4 mnd når vi tok i bruk det nye setet, uten seler. Men det er et sete med iso fix fester, så det henger fast i bilen uansett. Nå blir han straks 4 år, men er enda ikke 15 kg.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 alderen har faktisk ikke noe å si, det er vekta som gjelder!! han som hadde bilstolkurset jeg var på sa at barnet skulle IKKE være 14, 9 kilo, det SKULLE ha bikket 15 kilo.. så jeg hadde ikke turd.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er ikke enig med de over her. De jeg har spurt som har greie på disse setene sier at det er lengden som er det aller viktigste så de ikke får selen over halsen. Fikk det svaret når vi skulle bytte sete til eldste og har også fått det svaret nå når vi har tenkt å skiftet sete til yngstejenta. Hun sitter absolutt ikke godt i det setet hun har pluss at jeg ikke stoler på selene. Senest igår gikk selene opp av seg selv. SÅ det setet skal byttes nå.
EnMamma Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Setet er ikke godkjent for barnet ditt når det veier under 15 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå