Gå til innhold

Hoftefeil?? Bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn er nå 15 mnd. Han har ikke lært å gå alene enda, men han reiser seg og går langs med ting. Han går også når vi holder ham i hendene. Skrittene er ustø og det er jo helt vanlig, men det som bekymrer meg er at den høyre foten går veldig ut til ene siden. Det ser også ut til at han drar litt på den foten når han går. Er dette noe å bekymre seg over? Det skal nevnes at legen på 3 mnd kontrollen ikke fikk hoftene hans helt ut til siden. Han trodde ikke at det var noe gale med hoftene, men sendte oss til røntgen på sykehuset sånn i tilfelle. På sykehuset kunne de ikke se noe feil på bildene og vi glemte hele saken. Nå er altså bekymringen min vekket opp igjen. Vi har time på helsestasjon om en uke (vanlig kontroll), og da skal jeg jo nevne dette, men er det noen som kan gi meg en tilbakemelding før det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noen erfaring med dette, men jeg mener å ha hørt et eller annet sted at det ikke har noe å si i hvilken retning beina peker når de går før de er 2 år...

Jenta min hadde HD og brukte pute de første 4,5 månedene. Når de sjekket henne med ultralyd og/eller røntgen så legen veldig tydelig om det var noe feil eller ikke. Og hvis du har vært på røntgen tidligere burde det ikke vare noe galt...

Lykke til!

Skrevet

Lurer litt på dette jeg også, jenta mi gjør det samme som gutten din når hun prøver å gå. Hun er 1 år gammel, men det har ikke vært misstanke om hoftefeil noen ganger.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding. Man kan jo bli bekymret av så mangt, så jeg får ta det opp igjen på kontroll hos helsesøster neste uke. Grunnen til at jeg ble litt bekymret var også at jeg har lest inne på debatt-sidene her om andre babyer som har vært sjekket for hoftefeil og så har man funnet feilen på et senere tidspunkt, f.eks etter et par måneder. Jeg blir vel litt bekymret også fordi lillegutt ikke har lært å gå/slippe seg helt enda og tenker at kanskje hoften hindrer ham... Han er passert 15 mnd og jeg føler "alle andre" babyer kan gå på den alderen. Han er den eneste på sin avd. i barnehagen som ikke kan gå, og da er han ikke yngst heller. Men jeg skal la være å bli en hønemor som bare tenker negativt. Det kommer vel på plass alt sammen.

Jeg kan jo uansett gi en tilbakemelding til deg over (linneha) når jeg har vært hos helsesøster neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...