Gå til innhold

Pappa perm??


søtnos venter nr 2

Anbefalte innlegg

Hei sann, jeg har noen spørsmål ang det med pappa perm. Og jeg lurer deter som kanskje kan kan hjelpe meg der????

Jeg er student, og får penger fra lånekassen i 42 uker, og det er helt greit. Har tenkt å begynne å studere igjenn fra januar, eventuellt begynne i jobb. Er ferdig med beachelor graden min nå.

Men har barnets far krav på pappa perm selv om jeg er student? Han er tømmrer, og er i full jobb?

Blir så forvirra av dette her, for kan mor og far har permisjon sammtidig??

Håper noen har noen kloke ord..

klemmer fra en forvirra en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har motsatt problem, jeg er i jobb mens mannen min blir ferdig med studiene til sommeren. Umulig å finne ut om han har krav på permisjon eller ikke. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, skulle jo tro de hadde vært borti tilsvarende tilfeller før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. trodde vel egentlig at du måtte ha jobba 50% for at far skal ha krav på fedrekvoten,men er ikke sikker.. utrolig tungvint det systemet!Send en mail til NAV,så får du nok hjelp!:) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er student som er ferdig til våren. dersom jeg ikke studerer mer, får jeg penger fra lånekassa tom. 15 august. Min samboer jobber fullt, og skal ha permisjon 5 mnd fra 1. september. Om jeg studerer videre, får jeg IKKE støtte fra lånekassa fordi min samboer er i permisjon og mottar penger fra trygda (han skal dessuten begynne studier til høsten, men siden han ikke har vært student sammenhengende det siste halve året før fødsel, kan ikke han få foreldrepenger). JEG kan ha perm + få støtte fra lånekassa, men jeg får det ikke dersom han har perm.