Gå til innhold

Trener dere alle som er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva?Har ikke trenet før,men leste at det bør man hvertfall når man er gravid...Aner bare ikke hva jeg skal trene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg trener ikke. Har prøvd å gå turer, men dårlig med det også nå...

Skrevet

Jeg har ikke trent før eller i sv.skapet, men etter jeg ble sykmeldt prøver jeg å gå en liten tur hver dag for å få beveget meg litt og for å få litt frisk luft. Kommer ikke så langt, men en liten tur er bedre ingenting;)

Skrevet

Trener ikke noe sånn, men rir og prøver å komme meg ut på tur innimellom, men trente før svangerskapet da. Får ikke lov i svangerskapet pga en sa i fjor.

Skrevet

Har nå endelig klart å gå 1 km på en time..... Har endelig klart å svømme 350 m på omtrent samme tid.

Viktig å prøve å holde seg i form, men du verden så vanskelig det er når kroppen protesterer!

Litt er bedre enn ingen ting!

Trodde ikke SA skulle ha noen betydning for litt moderat bevegelse.

Skrevet

Jeg trente 2-3 ganger i uka før jeg ble gravid, men de tre første månedene av svangerskapet ble det ingenting pga kvalme og lite energi. Nå har jeg endelig kommet i gang igjen, det føles herlig! Synes Pilates (spesielt tilpasset gravide) og svømming er supert, kan virkelig anbefales!! Ellers liker jeg å gå turer og sykle, men det går i temmelig slow motion...

Skrevet

Trente 2-3 ganger i uka og var generelt veldig aktiv før jeg ble gravid. Men pga ekstrem kvalme, trøtthet og nå bekkenplager har jeg ikke klart å trene i graviditeten. Går noen små turer, det er det eneste. Gleder meg til å bli ferdig så jeg kan ta opp det aktive livet mitt igjen!

Skrevet

Det er det svært lite av er jeg redd :-/

Vil så gjerne ut, men ryggen går helt bananas.. Klarte å trosse det litt i starten, inntil jeg begynte å få problemer med press på isjasnerven.. Vondt!

Men det er jo sikkert noen hjemmeøvelser jeg kan ta... Er bare så lett å glemme det bort.

Skrevet

Trener til vanlig, og gjorde det gjennom hele forrige svangerskap, og er vel å regne som en av de som er "avhengige" av trening. Men pga sterke kynnere, så har jeg fått treningsforbud, da det er fare for at fødselen kan settes igang =/ Så jeg får kun ta korte rusleturer :(

Kjipt.....

Skrevet

Nei, usj.. sånne forferdelige ting holder jeg ikke på med:-)

Aldri vært noe glad i det, og begynner i allefall ikke når jeg er gravid.

Er aktiv med datteren min, og veldig, veldig HUSLIG av meg så jeg får opp pulsen med lek og husarbeid, jeg.. :-)

Skrevet

Har trent ca tre dager i uken både før graviditet og mens jeg er gravid. Jogget frem til uke 25, siden er det blitt spinning og vekter. Må nå være mest mulig i ro pga morkakesvikt, men går litt på gymen likevel, mest for å holde rutinen. Har kjøpt en redcord (redcord.no) og dobbel joggevogn siden jeg straks blir tobarnsmor og ikke får allverdens tid til å fly på gymen

Skrevet

HAr forresten vært inne på amerikanske olympiatoppen sine hjemmesider hvor det ligger mye dokumentasjon om graviditet og trening. De sier at er man trent fra før kan du fortsette med det du holder på med selv om du er gravid (unntatt kontaktsporter). Olympiske gullmedaljer har blitt vunnet av gravide!

Forskning viser at trente mammaer har raskerefødsler og kjapperer rekonvalesens enn de som ikk er i form.

Skrevet

Jeg trener to ganger i uka.

Merker at jeg har veldig mye igjen for det!

Enkel aerobic eller step uten hopp + styrke på slutten av timen.

Måtte legge kickboxinga på hylla.

Jeg var mye trøtt og slapp i starten, så starta ikke trening før i uke 23 faktisk, men merker likevel kjempestor effekt på energi og humør. Snart uke 37 nå.

Er i alle fall viktig å trene bekkenmuskulaturen - det kan du jo fint gjøre hjemme:-)

Skrevet

Man anbefaler en halvtimes middels- rask gange om dagen, for å trekke et gjennomsnitt.

Jeg trente 3-4 ganger i uka før jeg ble gravid, så ble jeg så kvalm at jeg har ligget bein ut på sofaen. Jeg har gått en time rask gange om dagen med vovven, men ikke så mye ellers.

Nå føler jeg meg bedre så nå skal jeg i ang igjen. Det blir nok utelukkende vanngym.(og en times tur om dagen) Gir lite belastning og kjempegod efekt. man kjenner ikke at man er tung og stor heller.

Jeg gjør dette mye pga at jeg har leddgikt, så mine legg er ikke bare løsere nå, men betente også, da lindrer vann godt.

Min anbefaling; Vanngym!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...