Salto&lille flikkflakka Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Det skjer så ofte at jenta mi gulper nesten så det kan regnes som ei spyskur på måltidet på morran.. Men ikke ellers.. (MME) Andre som opplever dette? Lurer på om hu har vært for lenge uten mat, eller om hu rett og slett ikke er så veldig sulten ennå.. Men hu spiser siste måltidet rundt kl 20 på kvelden og sover hele natta, så da kan jeg ikke helt skjønne at hu ikke kan være sulten når kl er 8-9... Hu er 6 mnd, og det er litt kjedelig hvis jeg må begynne å vekke hu også, for å gi hu måltid på natta eller tidligere enn 8... Noen som har noen erfaringer å dele? =) God mandag!!
line_n & sara Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 hørte av en på barselgruppa at gulping ofte blir værre når barnet har ligget en stund! feks om natta eller etter en trilletur! var visst noe m luftdannelsen når barnet ligger (har ikke en bedre forklaring, desverre) men er visst ikke så uvanlig!
Salto&lille flikkflakka Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2008 Tusen takk for svar =) Dytter litt - ingen andre som har noen råd/erfaring? =)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ville ikke begynt å vekke henne for å gi mat på natta ihvertfall. Sønnen min på 8 mnd har gulpet mye, og gulper endel enda. Har t.o.m. prøvd Nutramigen (mme for de med melkeallergi), men det ble ikke bedre. Nå har gulpingen begynt å avta bittelitt, så det virker som om noen babyer rett og slett bare gulper og man må ta tiden til hjelp. Så lenge hun ikke gulper kjempemasse til alle måltider er det sikkert ikke refluks heller. Men kanskje som hun over her skrev, at det danner seg luft eller noe når babyen ligger lenge. Hvis jenta di ser ut til å plages av det og ikke går opp i vekt bør du ta henne med til lege, hvis ikke er det vel bare å ta tiden til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå