Gå til innhold

Er det behov for dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har alle fått barnehageplass? Jeg skal være hjemme med gutten min dette året, og kunne tenkt meg å være dagmamma. Han er 1 år og hadde vært kjekt med en lekekamerat.

Men er det behov for det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du da?? Litt greit å skrive kanskje???

Skrevet

Bor forresten nord for Bergen, glemte vist å skrive:)

Skrevet

Tror det er veldig plassbestemt. Noen steder må man kjøre 30 min til den barnehagen man kom inn i . Da frister en dagmamma 10 min unna. Men det er umulig og si for meg, hvordan det er der.

Jeg har tenkt på det samme, men nå har jeg spesialpedagogisk musikk og teater utdannelse, og jobber med barn til daglig, så håper ikke det skal bli noe problem når den tid kommer. Problemet er prisen og svart eler hvit.

Det beste og eneste riktige er jo å være hvit. Men er du hvit forsvinner over 50% av alt du får inn i skatter og avgifter. Dvs at hvis du tar 4000 for et barn så sitter du igjen med 2000. Pluss 3000 for ditt eget. Ikke mye å bli feit på.

Mange mener og at 4-6000 er for dyrt for dagmamma. Hvorfor det? De får 3000 i kontantstøtte, Skal de tjene på å ha barnet hos dagmamma? Tar du 5000 er det fortsatt billigere enn barnehage. Hvis jeg må ned til 3000 må jeg gjøre det svart, ellers overlever vi jo ikke rent økonomisk. Og jeg med mange års utdannelse i dette og.

Så det er vanskelig dette. 5000 for et barn i mnd, er vakent mye penger hvis man ike tenker på kontantstøtten. Vet om dagmammaer i Oslo som tar 7000 pr barn. Det er drøyt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...