Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Er det noen som har prøvd det og når fødte dere i forhold til termindato? Har bestillt meg time da jeg er i uke 36. Hadde en lang fødsel på over 30 timer sist og gikk 14 dager over termin. Hun sa at fødselen gjerne ble kortere også så er litt spent nå da. Noen som vil fortelle meg om sine erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Ja. :-) Fødte 5 dager over tiden. Hadde styrtfødsel på 3 timer. Gikk mao. fort og med rier nesten i ett på det verste. Men hvor mye akupunkturen hadde å si, vet jeg ikke... Tok også bringebærbladkapsler siste mnd, før fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Tok akupunktur fra 4 mnd pga bekkenløsning. De to siste ukene før fødsel fikk jeg modningsakupunktur.. under fødselen hadde jeg veldig dårlig utnytte av riene. brukte 12 timer fra 1-2 cm. Fikk pressrier på 4 cm, og ungen ble født i "hu og hast" etter 28 timer m rier totalt.. vet ikke hvor mye den akupunkturen hadde å si. Fikk det også under fødselen.
alvefrøken Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Aner ikke om det hadde noe å si. Fikk det på sykehuset, men de mente likevel at det hadde minimal effekt. Tøying av livmorhalsen er mere effektiv, hvis det er moden. Nå endte alt i hastekeisersnitt, så det er umulig å si....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Tja, jeg fikk modningsakupunktur med førstemann. Jeg ble igangsatt 15dgr over termin og var ikke moden. Fødselen endte med keisersnitt. Med andremann droppa jeg akupunkturen og fødte 2dgr etter termin uten store problemer. Så for meg var det ikke noen vits med akupunktur.. jeg har hørt at for ca.20% virker ikke modningsakupunktur, men man vet jo ikke før man har prøvd hvilken kategori man tilhører :-)
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Er nok ikke helt dette du lurer på, men jeg fikk akupunktur for å sette i gang fødselen etter at vannet hadde gått. En halv time etter at nålene var tatt ut startet riene. Og de var utrolig kraftige. 2 timer og 16 minutter tok det før snuppa mi var født. Jeg fikk også akupunktur da vannet hadde gått, da jeg skulle ha sønnen min. Den gangen virket det ikke i det hele tatt, fødselen ble satt i gang med drypp, etter at jeg hadde lagt i to dager. Men den fødselen var prematur, og de sa at akupunkturen ikke virker like bra da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå