Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Er det noen som har prøvd det og når fødte dere i forhold til termindato? Har bestillt meg time da jeg er i uke 36. Hadde en lang fødsel på over 30 timer sist og gikk 14 dager over termin. Hun sa at fødselen gjerne ble kortere også så er litt spent nå da. Noen som vil fortelle meg om sine erfaringer?
samuraibeibi Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Ja, jeg var førstegangsfødende og fødte nøyaktig til termin. Hadde også en flott fødsel uten hjelpemidler eller inngrep av noe slag. Det er jo umulig å si om akupunkturen gjorde utslaget, men det sies at det er heldig. Har snakka med folk som tok akupunktur på første barnet, men ikke på andre, og som vil ta akupunktur på evt tredje. Hvis det skulle bli en gang nr to for meg, tar jeg definitivt modningsakupunktur igjen. Så; varme anbefalinger herfra.
selma07 og engel Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Jeg gikk til modningsakupunktur, og ble lagt inn for igangsetting for akkurat ett år siden idag. Gikk ei uke over termin, og ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Fødselen gikk raskt, 4 timer fra første rie til SElma kom ut. Fikk store rifter, som resulterte i et blodtap på 2 liter og en ganske kritisk situasjon. Så jeg tror jeg hadde spart pengene. Hadde liten eller ingen effekt på meg, hverken fødte jeg før terminen eller så ble fødselskanalen el livmormunn, livmor eller noe mer elastisk. jeg gikk også på bringebærbladkapsler lenge. Grunnen til at min fødsel gikk raskt var igangsetting, ikke akupunktur. Dessuten sa de på ullevål at det er direkte farlig for både mor og barn å gi akupunktur dersom man ha høyt blodtrykk, så det bør du sjekke!! Men lykke til, kan jo hende at det har stor effekt på deg!! Vi er alle forskjellige:o)
Kate77 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg gikk til modningsakupunktur. Fødte tre dager før termin og hadde en veldig grei fødsel. Gutten var ute 3,5 timer etter at jeg kom inn på sykehuset(hadde da hatt lette rier 12 timer før jeg kom inn også). Vet jo ikke om dette kommer av akupunkturen, men jeg tar ingen sjanser og skal helt sikkert ha det neste gang også.
line_n & sara Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 jeg fikk nåler fra uke 35, fødte tre dager etter termin. åpningsfasen var kort og relativt smertefri, og jeg klarte meg m bare lystgass under fødselen. vil anbefale modningsakupunktur!! jeg fikk nåler på klinikk fjeld på majorstua, og akupunktøren der er veldig flink, og har masse erfaring m gravide, og hun setter litt kraftigere modning enn det som står i læreboka, siden hun vet hva hun gjør! fikk nåler m strøm dagen før jeg fødte!
yret Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde modningsakupunktur fra uke 37. Fødte 8 dager over termin. Hadde veldig effektive rier, og det hele tok mindre enn 3 timer (1.gangsfødende). Anbefaler også Klinikk Fjeld.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Neste gang skal jeg prøve ut modningsakupunktur. Jeg gikk 14 dager over termin,ble igangsatt, og da dem satt akupunktur på meg under fødsel åpnet jeg meg fra 4 - 10 cm på en knapp halvtime. Og det var en befrielse etter å hatt stormrier i 8 timer, med liten utvikling.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg fikk modningsakupunktur i 1,5 måneder før termin. Fødte 14 dager over termin, måtte settes i gang. Fullstendig bortkastet penger hos meg!
_Mita_<3 Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Jeg var hos ei dame som satt det for å " sette i gang" fødselen.. jeg var moden og hadde 2 cm åpning. Etter jeg hadde vært hos henne begynte det virkelig ting å skje.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Tror nok kankje ikke den akupunktøren du hadde var helt til å stole på da. Modningsakupunktur skal ikke startes før i uke 36. Jeg snakket med mange akupunktører da jeg skulle starte(5-6). Alle sa det samme, men hadde desverre stortsett ferie. Derfor jeg måtte ringe så mye rundt.
meg & lille jenta mi Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Hei du Jeg fikk modningsakupunktur en uke før termin og fødte 2 dager etterpå, altså 5 dager før termin! Jeg reagerte veldig godt på akupunktur og fikk det også under fødselen. Jeg skal bruke akupunktur neste gang også. Etter akupunkturen jeg fikk uka før termin ble jeg veldig slapp, og det var også poenget. Jeg lå på soffan hele den dagen, og våknet dagen etter med rier. De var bare der, var ikke vonde, og dro ikke på føden før sent på kvelden, morgenen etter ble vesla født. Perfekt! Prøv akupunktur du, jeg anbefaler det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå