Gå til innhold

fosterbarn / weekend hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om par som har foster barn?

Er det idealisme, lyst til å hjelpe, penger eller andre ting som er drivkraften?

Og i så fall er det slik at man åpent fronter sin mening, eller hviskes det i det skjulte....?

Nysgjerrig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å ha fosterbarn, eller være avlastningshjem på sikt. Men pr i dag har jeg nok med mine egne barn. Hvorfor? For å yte noe tilbake til samfunnet. Så da er jeg vel sikkert idealist. Det betyr jo hele verden for disse ungene at det finnes noen som kan stille opp.

Skrevet

Har vært besøkshjem m beredskap i mange år. Glad i ungene - idealisme - og en hyggeligere ekstrainntekt enn lørdagsjobb i kassa på Rema 1000.

Skrevet

Har selv 2 fosterbarn - fordi jeg kan og vil - så enkelt er det:) elsker de over alt på jord, - de beriker og fyller livet mitt med mening!

Men føler noen ganger at folk har vanskelig for å tro det. Er så lei av alt snakk om at blod er tykkere enn vann osv....

Livredd for at jentene noen gang skal få slike signaler i nærmiljøet, at vi ikke elsker dem, eller at de er en jobb som vi tjener gode (hahaha) penger på...

Takk for svar!

Hilsen HI

Skrevet

Kommer an på. For de fleste jeg kjenner er idealisme hoveddrivkraften, men andre aspekter spiller også inn. En del velger fosterbarn fremfor f.eks adopsjon om de ikke kan få egne barn, da er nok beveggrunnene ofte noe mindre idealistiske enn hos dem som tar inn en "rabiat fjortis" etter at egne barn er ute av redet.

Om pengene er drivkraften, særlig for de som er besøkshjem, må de jo være skikkelig dårlige i matte ...

Skrevet

har selv vært i weekwnd hjewm beredskaps hjem og fosterhjem og instutisjon...puh ble mange plasser...

Kommer selv til når barna blir større og vi har bedre plass/råd til og ville hjelpe barn som trenger det:)

Skrevet

Vi har et barn i avlastningshjem og snart har jeg råd til nytt hus, hytte, ny bil og det meste jeg har lyst på, JADDA!

For min del dreier det seg om å kunne gi et barn opplevelser og erfaringer som det kanskje mangler i hverdagen med en familie/foreldre som er for slitne til å gi det lille ekstra, eller noe i det hele tatt. Det handler om at barnet også kan få litt fri fra både seg selv og utslitte foreldre.

Grunnen til at man innvilges avlastning er jo mange.

Skrevet

Vi har et søksenpar hos oss hver tredje helg, (barn av kjenninger). Det får vi ingenting for, vi har gjort dette sånn på eget initiativ fordi mor er syk og far er død, og ungene synes det er litt stas og få komme på besøk og gjøre andre ting enn de pleier, vi koser oss masse vi. Vi kunne vel kanskje søkt om litt økonomisk støtte, det går jo en del penger, vi prøver jo å finne på ting som ofte desverre koster litt, men jeg tror ikke det er mange kronene det er snakk om vi ville fått, men jeg vet ikke. har aldri sjekket.

Skrevet

tror de fleste gjør det av idealisme og forde de har lyst til å hjelpe. Pengene gjør det mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...