Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 vi skal føde ett godt stykke fra her hvor vi bor, ca 25 mil. Så sambo og jeg må reise dit dagen før å være der sammen til vi skal hjem. hyggelig det. de to jentene skal være hjemme hos mine foreldre. sambos mor bor langt fra oss. og han har snakket med henne å sagt at hun kan komme på besøk når vi har kommet hjem fra sykehuset, det er helt greit. Men, på sykehuset syns vi ikke hun skal komme- for da blir hun værende i byen der og kommer hver dag, sambo føler seg forpliktet til å gå ut sammen med henne å spise osv. dette vil han ikke, han vil slappe av sammen med babyen og meg. så tror du ikke han fikk melding da på lørdag- prøver å få ordnet så hun kan komme en tur på besøk når vi har kommet hjem, må bytte på jobb osv. men, uansett kommer vi på besøk på sykehuset. whæ, var jo det vi sa vi ikke ville. vil være for oss selv. vil også at jentene hjemme skal få hilse på lillebror først, ikke at hun skal kuppe det. (for vi vet at etter sykehus besøket er ikke engasjementet overvettes stort lenger- vært på besøk 2 ganger siden forrige ble født for 1 1\2 år siden, og den ene var dåpen) stakkars sambo som prøver å si fra men ikke når inn, hva skal han gjøre da. måtte bare blåse ut litt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Sånn er min svigermor å, hun vil bare ikke høre!! Og vi bor i samme by, på samme sted! Hun har ikke vært på besøk hos oss ofte, kan telle på en hånd. (bortsett fra når hun blir invitert, men det er faktisk lov å invitere seg selv!) Jeg har å tenkt at vi ikke skal ha besøk på sykehuset denne gangen, var helt utslitt sist. Nå skal bare søsken få komme å bli kjent med babyen, så tar vi resten av slekta og venner når vi har kommet hjem og fått litt rutiner! Ikke at jeg ser at det kommer til å gå, men jeg skal gjøre mitt ytterste for at jordmødrene som jobber mens vi er der skal holde unna besøkende. I tillegg til at vi skal si KLART i fra at vi ikke tar i mot besøk!! Da får de heller bare bli sure, det driter jeg faktisk i!! )
Tweak Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Han svarer på smsen "Hyggelig at dere kommer på besøk når vi har kommet oss hjem, men ikke kom på besøk på sykehuset. Der ønsker vi å være kun oss to og kose oss med å bli kjent med den lille før vi introduserer henne til barna våre og senere også resten av familien." når det står der svart på hvitt, så kan jo ikke svigermor si i mot?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 HI her ja om hun blir sur det driter vi i men, om hun bestiller reise og hotell til seg og han der nye typen hun er sammen med (som vi ikke er overbegeistret for akkurat.., og som hun tror vi syns er like fantastisk som hun gjør, selv om vi tydelig gir uttrykk for noe annet) hva gjør vi da? da må vi jo liksom bare ta imot de på syklehuset da..... det værste er at hun kommer til å si\ tro at det er noe bare jeg mener og at sønnen hennes selvfølgelig vil mest av alt i hele verden at hun skal storme inn like etter at babyen har kommet ut. selv om han sier at han ikke vil ha besøk han heller. ikke lett det der med mødre og svigermødre.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Joda, hun kan det. Hun er jo tross alt farmor!! (ironisk ment altså... ) ) Blir like oppgitt, men litt glad å, når jeg hører om andre som har det sånn som meg. Folk som ikke vil høre! Men vet du, hvis hun ikke hører og plutselig dukker opp så er det bare å si at dere har sagt i fra hvordan DERE vil ha det- og sende henne bort igjen. Samme hvor langt unna hun kommer fra, det får hun bare finne seg i. Nå begynner jeg å bli skikkelig provoser her, ser for meg masse forskjellige situasjoner i hodet mitt for hvordan vi kommer til å få det på sykehuset, med masse besøk som ikke vil høre... Hehehhee!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 han svarte noe i den dur i går, og siden har vi ikke hørt noe. enten er hun sur eller så har hun planer om å ringe sambo og prøve å få han til å skjønne at selvfølgelig må de få komme på besøk. vi får se svigermor kan alltid si imot tror jeg
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 godt vi er flere i samme båt er nok ikke alltid de "lykkelige" familiescenene på sykehuset er like lykkelige man tar jo på seg maska hvis noen først tropper opp (greit for så vidt om de hadde bodd der og bare stakk innom en tur, men når det blir sånn langt unna de kommer fra blir de jo værende i eviugheter, og maser på sambo om at han må bli m ut på diverse middag, kino etc) HI
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Finner det veldig fascinerende det her jeg, svigermødre altså! At de faktisk tror at det er VI (jentene) som bestemmer hvordan det skal være, og får mennene våre til å sende melding evt ringe mora si å fortelle hvordan det ligger an... Har de (mennene) ingen egne ønsker og tanker om dette med fødsel og barseltid liksom?? Har ikke de like lyst å bli kjent med barnet sitt som mamman har, uten innblanding fra resten av familien?? Herregud sier jeg da, lurer på om min svigermor inviterte hele slekta på fødestua rett etter hu pressa ut mannen så alle fikk ta del i han fra første stund. I don't think so!! ) Jeg vet i hvertfall at jeg ALDRI skal bli en sånn svigermor for mine svigerdøtre som min svigermor er mot meg! BASTA!! ) Jeg lurer forresten på å leie inn en dørvakt til barsel, og gi han bilder av alle vi ikke vil ha besøk av, så kan han bare sende dem tilbake til heisen med en gang de dukker opp... Hahahhaha!!
Tweak Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Da er det "bare" å fortsette å svare det samme... "den korte tiden på sykehuset ønsker vi å ha for oss selv" "Det er en emosjonell tid å bringe et barn inn i verden, og vi ønsker å tilbringe den korte tiden på sykehuset sammen, bare vi to" "Vi kommer til å si i fra når det kan passe med besøk" etc. Bare å finne opp en regle... Hun oppfatter det nok etter hvert som dere går gjennom de samme replikkene om og om igjen, he he. :-) Bare stå på det dere har bestemt dere for!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Kan dere ikke si i tillegg at det blir urettferdig for alle andre viss de skal få komme og ingen andre, når dere har bestemt dere før å ha fred? Tenk viss du mot all formodning får en super-slitsom fødsel. Da er det ikke sikkert du UANSETT ville hatt besøk. Men prøv å huske dette damer til vi får svigerdøtre eller egne jenter. Har en venninne som sliter sinnsykt med svigermor. Lever seg inn i dems liv. Så sier hun selv att hennes egen svigermor blandet seg hele tiden. Sikkert lett å glemme....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 skal ha ks, så "vet" på en måte litt hva vi går til, hatt 2 før. og det virker som at siden det er ks så er jo ikke det noe slitsomt, så da kan de nå hvertfall bare komme. skal love deg at ei eventuelt fremtidig dame til han som bor i magen min nå skal få ei drømmesvigermor som bare spør hvordan ting er og tilbyr hjelp om det skulle være behov. og som alltid spør om de ønsker besøk.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Huff det e mange i samme situasjon her. Glem ikkje at den første tida me denna babyen får dokker aldri tilbake. Vær klar og bestemt til alle så blir det ingen forskjellsbehandling og si i fra til pleieran på sykehuse hvis dokker ikkje ønske besøk. Man har allerede mange følelsa å stri me etter fødsel og e sliten og det e unødvendig å øke sjansan for barseldepresjon bære for å blidgjøre heile resten av familien. De klare å vente. De som e dum nok til å komme likevel får melde sæ på et kurs for å få ei sosial antenne og dra rett hjem igjen!! Vi har sagt i fra til vår familie som alle bor langt unna (alt fra 2,5 til 4 timers kjøring unna) at de får komme på visitt på sykehuset TIDLIGST dagen etter fødsel og at det kommer heilt an på når barne kommet så de får spørre oss før de kommer. Videre har vi sagt at første uka hjemme e forbeholdt KUN oss og at det e VI som skal bli kjent me babyen først. Noen ble nok fornærma, andre kanskje litt skuffa, men det e mæ revnanes likegyldig for det e ei tid der det e fullt forsvarlig at den nye familien får tenke på sæ sjøl først. Hvis det virkeli e så godt meint at dem ska komme på besøk så har dem vett tel å ta hensyn og sette sine egne behov til sides! Nu høres æ ut som ei sur merr men æ har alltid hatt full forståelse for andre som har gitt den beskjeden og æ har aldri tatt mæ nær av det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Jeg skjønner hva dere mener, det er vel mora mi som er værst her i gården.... Men husk at det er veldig stort å bli besteforeldre også.... Jeg skal tillate besøk på sykehuset av den nærmeste familien, dvs svigermor, mamma og pappa, plus kommende tante og onkel. Men en ting skal vi gjøre klart, og det er at storesøster skal få komme på besøk aller først helt alene. Så får de andre komme etterpå...
lille sprelle Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 Har verdens nydeligste svigerforeldre som nok vil spørre hva som passer når den tid kommer. Så langt har overhode ikke noe gått som planlagt (bortsett fra at det er en liten en i magen da!), så jeg tar ingen ting som en selvfølge. Det samme gjelder nok mine foreldre og tanter/onkler/nevø/niese. De kommer til å spørre om det passer og så får vi se hva som passer! Synes det i utgangspunktet er naturlig at besteforeldre har tilgang også på sykehuset, men at 15-20 min er nok. Så får de selv velge å komme til sykehuest eller vente til vi kommer hjem!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 HI her storesøstrene har ikke mulighet til å komme på sykehuset, det er 4 timers reise en vei. og som jeg skreiv tidligere, hadde det enn vært en liten visitt, men de slår seg tilro og blir hele helgen i samme by, vil ha med sambo på diverse osv. håper bare de har skjønt poenget og at de ikke kommer før vi er hjemme igjen. (hadde nå enn engasjementet vært like stort når vi først har kommet oss hjem, 2 besøk på 1 1\2 er er ikke så mye det. Vi har vært der flere ganger vi ja. Og det er vel mer styr å reise på tur med unger og alt man trenger enn for 2 voksne å kjøre seg en tur på 4 timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå