Gå til innhold

Snufs - da var det slutt på ammingen for min del =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har gutten min på 5 mnd fått pupp for siste gang... må begynne på medisiner som jeg ikke kan amme med, og har nå nettopp tatt de første tablettene. Føles ganske trist akkurat nå =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ja det kan jeg tenke meg! Det er jo så koselig!

Men, dere får gjøre det til en kosestund meg flaska også, med gutten din helt inntil deg :)

Skrevet

Huff:(

Trist å måtte slutte når en ikke vil!

trøsteklem:)

Skrevet

trøsteklem, huff gruer meg til den dagen jeg må slutte eller snuppa ikke vil ha lengre. Da blir det liv i heimen som samboer uttrykte det.

5 måneder er jo bra det da=), men skjønner at du kommer savne kosen rundt det.

Men sånn er det nå bare, kan bli kos med flaske også da. Ligge på senga og spise og ta en lur sammen fex.

Slippe puppe ute, slippe lekke og kunne sove uten bh, ha sex som folk igjen. Kan ta deg et glass vin etc uten å telle timer eller pumpe som en gal på forhånd. Far får ta del av kosen rundt mating på en annen måte.

Tenk positivt! Men jeg skjønner at du er litt lei deg.

Skrevet

Huff ja, det er trist! Her går det også på siste rest. Gutten her er blitt 7,5 mnd og er ikke interessert i puppen i det hele tatt lenger. Morgenen er den eneste gangen på døgnet han tar litt, ellers bare vrir han seg unna og kniper munnen igjen.. Kjempetrist.. Men det er vel verre for deg, babyen din ønsker jo ikke selv å slutten enda. Her er det jo ihvertfall hans" valg":-) Men trist for mor, det er det uansett!

Skrevet

Ja, det er vel ikke lett å skulle slutte når babyen koser seg ved puppen og mor trives med å amme... Men, viktige medisiner må vel gå foran mm... Sunniva får bare pupp om morgenen hun nå, er 8 mnd, hun har mistet interessen gradvis, bare vrir seg unna. Ble litt lei meg når jeg skjønte at jeg ikke fikk til å amme henne så ofte som jeg skulle ønsket. Men, vi har det da ganske koselig med flaska også, skal se dere blir vant med det også, etterhvert...

Skrevet

Uff, leit å slutte når en ikke er klar for deg :-(

Sender deg en stooor trøsteklem, og minner deg på at 5 mnd er mye og at det han har fått har gjort godt!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord! Regner med at det går seg til etter hvert, og lille tar heldigvis flaske og mme så godt som bare det.

Litt rart egentlig, i begynnelsen likte jeg ikke noe særlig å amme en gang, og syntes egentlig det var ganske stress. Nå går det derimot så fint, jeg har masse melk, og lille koser seg ved puppen.... Uff, må vel prøve å ikke ta det så tungt, er jo ikke stor krise, men er nok litt ekstra sårbar enda. Er så kjipt å ikke få velge selv liksom!!

Har satt opp en lang liste for meg selv nå med fordeler med å slutte, prøver å overbevise meg selv om at det blir helt greit :o) ... og prøver å glemme at lille elsker puppen og at den er den største trøst i verden! Sukk...

Klem

HI

Skrevet

Uff, måtte selv gi opp etter bare 2 mnd, så jeg vet hvor sårt det kan være! Enda en vet at å gi opp er til det beste for en selv er det utrolig sårt ... hjernen er en irrasjonell sak når det kommer til amming har jeg funnet ut ;-)

Vet det er en mager trøst akkurat nå, men det går seg til!

Neste gang du gir flaske så holder du mini tett inntil deg mens han spiser og ser ham inn i øynene, det er ganske så fint, nært og trøstende det også ... på sin måte!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...