Gå til innhold

100 % sykemeldt - taper man penger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Noen som vet om man får mindre penger hvis man er 100 % sykemeldt? Noen som har hørt dette, og kan bekrefte dette?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har hørt det fungerer har man krav på samme lønn ved 100% sykmld som om du hadde vært i jobb.

 

 

Skrevet

Du skal få samme lønn, men dersom du er sykelmeldt i mer enn 3 måneder i et kalender år taper du feriepenger for året etter.

(er ikke 100% sikker på om det er 3 måneder så ta litt + -).

 

Anbefaler deg og sjekke dette med nav, vet mange som har fått sjokk året etter når feriepengene kom.

Skrevet

ved 100% sykmelding får du penger fra nav først fra 16.dag,arbeidsgiver betaler før det. du får forholdsvis lik betaling som om du skulle jobbe,arbgiveren din skal sende gjsnitt av din bruttolønn (før skatt) for siste 3mnd før sykmelding. nav regner så dette om i lønn pr arbdag i mnd,feks i februar er det 21arbdager ifølge nav,hvis du da har fått beskjed om at du har si 900pr dag får du da 18900kr brutto...det du sikkert har hørt er at man bare får 80% av lønn før sykmelding...

Skrevet

Så fint at du spør om dette, da kan kanskje noen også svare på mitt spm?

 

Hvis man er 100 % sykemeldt i svangerskapet, mister man da penger i permisjonstiden?

 

 

 

Skrevet

Nei det gjør man ikke!!Sykepengene blir regnet som inntekt å regnet ut ifra når det kommer til permisjonspenger...Så det skal du ikke bekymre deg for,anonym over=)

Skrevet

kun feriepenger

Skrevet

Dette spørs på arbeidsgiveren. Noen arbeidsgivere skiller ikke på sykmeldte og ikke når det gjelder feriepenger.

 

En annen ting: Dersom man tjener mer enn 6g så får man ikke dekket det, men er jo ikke så mange det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...