mamma050308 Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hadde svigers oppe på middag i går og mannen min ville selvfølgelig vise dem barnerommet! Det er endelig ferdig, alle møblene er montert og vogna er på plass. Det første min svigerfar sier er: "jamen, tenk om noe skjer. Da vil det bli fryktelig tungt å rydde rommet". "De hadde ikke kjøpt inn noe før de fikk små". Selvfølgelig kan mye skje enda, men jeg vil ikke tenke på det. For det første er det 5 uker igjen til termin, jeg sliter med rygg og bekkenløsning, synes ikke det er for tidlig å ha alt klart. Noen som er enig??????? Svigers har aldri vært "gravide" på samme måte. De adopterte både min mann og hans søster. Dette var i 1965 og i 1967, kanskje litt andre "regler" da. I tillegg har de fortalt at de ikke hadde mye penger den gangen, så kanskje det er litt av grunnen. Så kom den største overraskelsen fra min svigermor. Hun presterer å bli sur og si: "Ja, men hva skal vi kommende besteforeldre få kjøpe da, når dere har handlet inn alle møblene og vognen?". Jeg skjønner henne litt, det gjør jeg, men det er jo mye annet vi også trenger enn møbler og vogn. Vi ønsker oss reiseseng, da mine foreldre bor i annen by. Om noen måneder ønsker jeg å ha vippestol og aktivitetsteppe, det koster litt. Vogge ønsker vi oss også, men det ville de ikke kjøpe. I tillegg trenger vi bilsete, men det var heller ikke et alternativ. De ville kjøpe møbler eller vogn! Så sier min mann så fint: "Ja, men det er ikke noe problem. Vi hadde allikevel valgt disse møblene uansett, dere kan jo være med å betale på de?". Men nei, da ble de enda surere og gikk hjem. Min mann ristet bare på hode av foreldrene sine og lo av dem. De er bare sånn, når de ikke får viljen sin og ting ikke blir som de ønsker, blir de sure. Så går det noen uker og så er alt normalt og min svigerfar kan komme opp med penger for møblene og har fått det til å virke som om det var hans ide å være med å betale på dem........................ Slitsomme svigers!!!!!!! Måtte bare få ut litt frustrasjon.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 *ler litt* Ja, jeg forstår deg godt i dette tilfellet. Mine foreldre sa det samme når de skulle bli besteforeldre, for da hadde svigers betalt for en "pakkeløsning" som inneholdt vogn, seng, stellebord osv. Da får ikke vi kjøpt noe vi da, var kommentaren fra min mamma. Ja, ja... De handlet noe alikevel, for gudene vet at man trenger mer til babyen etterhvert som de vokser. Ting var litt anneledes før i tiden, ja. Vi får bare prøve å forstå de litt. De kommer seg etterhvert ;o)
skatten kom i mai :) Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 er bare innom å kikker hører egentlig til 2 tri... det skal ikke være enkelt...de gjør det jo bare vanskelig for seg selv... absolutt ikke for tidlig å ha alt klart! men det er nok så du sier annerledes når de adopterte for så lang tid tilbake de viste gjerne ikke så mye om barna de henta før de hadde de i armene og klart både det og økonomi har nok spilt inn...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Huff, for en ting å si når du og din samboer viser stolt fram det nye rommet!! Ville blitt helt satt ut av en slik kommentar jeg.... Jeg skjønner ikke at de kan bli sinte fordi ikke fikk kjøpt møbler eller vogn, de har vel hatt ca 8 mnd på å fått ut fingern og tilbudt seg det??? Regner med de har vist at dere pusset opp barnerom. Og som du selv sier.. det er masse dere fortsatt trenger... men det ville de ikke hjelpe til med... makan da skjønner jeg ikke hva de griner på nesen for... og enn å gå hjem fordi de ikke fikk viljen sin... HAHAHAH!! Synes de oppførte seg som 2 trass unger!! Bra dere kan le litt av de da, men skjønner at det kan bli slitsomt i lengden!!
Phantom´ Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Kan ikke annet enn å le litt jeg heller. Men nå har jo svigers visst om dette barnet en stund og kunne jo ha tilbudt seg å kjøpe noe utstyr til barnet litt tidligere da... Og det med at ting kan gå galt får man bare ta høyde for og heller tenke at da får man håpe man får bruk for det senere... Men de aller fleste får jo med seg babis hjem da :-) Vi får bare lære og huske hvordan vi selv skal bli den dagen vi blir kommende besteforeldre...
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Hvis det er 5 uker til termin, så burde kanskje svigerforeldrene dine tenkt tanken om å si ifra at de ønsket å bidra litt tidligere?? Synes du bare du skal glemme hele greia, så kanskje de er villige til å betale litt på det dere allerede har handlet inn allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå