Gå til innhold

Noen som har kveldsrutiner som fungerer.... trenger noen tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er bar 2 mnd, men jeg vil gjerne gjøre ting riktig fra beg. av.

Og snart tenkte jeg at vi skulle prøve oss på litt leggerutiner om kvelden, til nå har hun lagt seg sammen med oss, blitt ammet i søvn også løftet over i sin egen seng.

Hvis noen har noen rutiner/erfaringer som fungere vil jeg gjerne ha noen tips!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun er kanskje litt liten til at rutinene fungerer godt enda, men det er lurt å starte tidlig. Her er jenta snart ett år, men vi begynnte med faste rutiner ved ca. 3 mnd. Grøt(melk da hun var mindre)ca 1 time før leggetid, bad, melk på soverommet, legger henne i senga og gir henne smokken når hun hyler, det tart litt tid i starten men de venner seg fort til det.Hvis hun er veldig urolig noen dager, står jeg ved senga hennes - legger henne ned når hun reiser seg og går ut når hun har roet seg ned.

Skrevet

her begynte vi når snuppa var rundt 2 1/2 mnd.

fikk pupp og kos før kveldsstell. så gikk vi på badet og tok kveldstell og lekte litt der. Så gikk vi i stua eller på rommet igjen slik at hun fikk litt pupp igjen før vi la henne i senga si. Sovna som regel med en gang.

Nå er hun snart 10 mnd, men har fulgt rutinene hele tia. Nå får hun kveldsmat ca 1 time før hun legger seg. 1 porsjon grøt og melk. så kveldstell så legger vi henne i senga og da sovner hun som regel innen 5 min. og sover hele natta. det har hun gjort siden hun var 5 mnd.

så vi har vært kjempeheldige med en baby som er så glad i å legge seg:)

vi fikk tips om å begynne med rutiner tidlig og det har funka godt hos oss:)

Skrevet

Erfaringen min er at det blir mye hyling hvis dere prøver å legge henne før hun er trøtt! Tidligere legging kommer etter hvert, kanskje rundt 4 mnd.

Men dere kan jo innføre rutiner for det! Vi prøvde bading før legging, men det ble lillgutt mer våken av, så vi slutta med det :) Han spiser seg ferdig på stua (men vil ofte ha litt pupp før han legger seg på soverommet også, som en siste kosestund). Har dus belysning på badet, gangen og soverommet så han skjønner at det er kveld.

Kjøpte en sånn babysovepose uten hender, og nå er han så vant til den at han blir helt rolig og trøtt med en gang jeg har den på. Den er jo så varm og god :) Også kjøpte vi en myk overmadrass til sprinkelsenga, for madrassen var så hard!

Så er det pupp på sengekanten ,som sagt, også legge ham i senga si og sitte med han til han sovner. Holder han ofte i handa, da føler han seg trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...