Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 8 mnd er ikke av de største, men i perioder spiser han veldig godt, i andre perioder nesten ingenting. Det jeg er i tvil om, er hvordan jeg bør håndtere de periodene hvor han ikke vil ha mat som han vanligvis spiser. Bør jeg vente og anta at han spiser når han er sulten? Jeg vil ikke mase for mye, men heller ikke nekte han mat. Bør jeg tilby noe annet? Det kan jo hende at han er lei av grøt for eksempel? Men det blir veldig slitsomt å lage til ulike typer mat når han ikke spiser noen ting (de gangene jeg har prøvd, ender det som oftest med det). Jeg/vi spiser alltid sammen med han, for å skape en god stemning rundt måltidet. Og hvis han nekter å spise, tar jeg litt mat selv, og prøver igjen senere. Bør jeg la han sitte ved bordet like lenge som vi sitter? Eller legge han ned på gulvet når han ikke har spist noe på lenge? Jeg vil ikke akkurat tvinge han til å sitte med bordet, men tenker han kanskje liker å sitte "i selskapet". Men som regel sitter han og "piper", og det er ikke den koseligste lyden å ha ved bordet heller. Noen som har noen gode råd eller erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jenta vår på 9 mnd er akkurat lik!! Kan gå dager der hun nesten ikke spiser noenting, og nesten ikke tar pupp heller, men så kommer det dager hvor alt går ned..:)

Når hun ikke har matlyst lar jeg henne bare slippe å spise, synes det er ekkelt å "lure i" henne maten og hun spiser jo når hun får lyst igjen, så..:) Hun er heller ikke så stor for alderen, men helsesøster sa at det kan gå i slike berg-og-dalbaner uten at det har noe å si, så da roer jeg meg med det:)

Skrevet

Takk for svar! Det var godt å høre! Skal prøve å slappe litt mer av, jeg blir litt stressa når han ikke spiser. Og så merker jeg jo at han sover mye bedre om natta når han har spist godt om dagen, så jeg vil gjerne ha i han mest mulig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...