Gå til innhold

Når forteller dere at dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig å vente! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang fortalte jeg det til veldig mange allerede når jeg var 6 uker, det angret jeg på. Ikke fordi noe gikk galt, men om det hadde gjort det hadde det vært så mange som ville måtte bli involvert. Å miste er faktisk veldig privat for meg.

Nå vet bare noen få det, nærmeste familie og et par venner.

De vil det uansett gå greit å forholde seg til om noe skulle gå galt. Ikke det at jeg tror det, for jeg har troen på denne graviditeten, men det handler også for meg å nå føle meg klar. Så tidlig er jeg på en måte mer følsom for andres meninger, og trenger litt tid for å venne meg til tanken selv helt privat :)

Skrevet

Jeg synes også det er kjempevanskelig å vente!

Med tulla fortalte vi det vel da jeg var rundt 8 uker på vei. Denne gangen skulle vi vente til vi samlet familien i forbindelse med bursdagen til tulla (skal feire på lørdag), men slik ble det ikke. Jeg hadde en blødning da jeg var 6 uker, fikk komme på ul, men legen fant ikke noe foster. Skal på ny ul til torsdagen for å sjekke om det er noe liv da... Vil gjerne at familien skal vite om vår situasjon da det kan være tungt å stå alene. Var gravid i høst og mistet i sa, og da fortalte vi det i etterkant. Synes det er godt at de vet...:)

Ellers har jeg fortalt det til noen på jobb og pga at jeg går en til en med en som kan utagere fysisk... Også har jeg fortalt det til noen venninner da! Er skikkelig dårlig til å holde slik hemmelig....:P

Skrevet

jeg fortalte det til nærmeste familie i julen...også skal jeg på ul på fredag, og hvis alt er bra forteller vi det i helgen...er ca 12 uker da...

Skrevet

jeg fortalte det med en gang jeg når jeg var 6-7uker ,til alle sammen, og er nå gravid i uke 21. andregangsfødene:)

Skrevet

jeg er 9 + 1 i dag og fortalte det til foreldrene mine på lørdag og til foreldrene til sambo.. skal fortelle til resten av familien etter 1 svangerskapskontroll i uke 12 :-)

Skrevet

foralte det til et par venninner den dagen jeg fant det ut, fordi trengte noen å snakke med siden jeg er alene. familien min fikk vite det ganske fort de også. m

men kommer til å vente til jeg er i uke 12 før alt for mange får vite det. de jeg er nære vet det allerede, er ikke lett å holde det hemmelig nei..

Skrevet

jeg fortalte det til nærmeste venner og familie i med engang jeg. Sjefen fikk vite det i uke 7, og nå er jeg i uke 11 og alle på jobb veit det. På jobb var det bare naturlig at det ble slik. planlegging av prosjekter framover skulle gjøres og ergo skulle 4 av gutta vite. Til helga skal vi på firmatur (fylletur), og når jeg ikke drakk hverken på julebord eller på kurs i starten av jan, blir jeg gjennomskua uansett...

Venter til uke 12 med å fortelle alle venner etc.

Skrevet

Samboeren min er bortreis til og med onsdag og jeg følte meg så ensom, så jeg spiure han om han syntes det var greit at jeg snakket med søsteren min og han med nroren sin, det var ok. Sa det til søss i går og hun ble super fornøyd!!!

Skrevet

Da jeg var gravid forrige gang fortale vi det til nærmeste familie med en gang og resten rundt uke 10, dessverre mistet jeg i uke 12, så denne gangen har vi ikke sagt noe til noen (bortsett fra mamma), ingen skal få vite noe før magen kommer, så det blir sikkert leeenge til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...