frøydis m/ 4 Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Nok en god natt er over, hvor vi har fått sovet mange timer i strekk! Ingen selvfølge med baby i hus, men nå aner jeg et mønster her og er takknemlig!! Huset er tomt bortsett fra lillegutt og meg og jeg nyter en kopp te før dagens gjøremål skal påbegynnes. Ikke at planene er så store, men haugen med klesvask venter.... Satte meg ned og prøvde å lage meg en handleliste slik at jeg kanskje klarer å få middagsmat i hus til hele uken idag. Har en forestilling om at med råvarer i hus og med litt planlegging er det enklere å få til et godt måltid varm mat hver dag, med litt variasjon, i stedet for å ty til enkle løsninger hver dag. Men syns ikke det er så enkelt å få til. Husmorhjertet mitt vil så gjerne, men vet ikke helt om det er evnene eller fantasien det skorter på :-) Ha en fin dag!
Plutseliten :) Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Så deilig at rutinene og nattesøvnen er godt underveis. Det har så mye å si for dagen etter Klesvasken har en tendens til å hope seg opp....kjører fjerde maskinen jeg nå. Den ene noe ufrivillig da minstemann turbogutt hadde puttet en halv dorull inn i maskinen uten at jeg merket det...eller sjekket Da er det jo bare å gjette hvordan de mørke genserene og olabuksene så ut da den skulle henges opp....grrr... For å ikk snakke om alle de bittesmå våte papirbitene strødde seg utover badegulvet Vi har en sånn liste....vi setter opp middagene for 2-3 uker fremover. Da er det enkelt å få variert,lett å vite hva som skal handles og ikke minst ta ut av fryseren kvelden før. Man sparer mye tid,penger og grubling for hva man skal lage. Ha en fin dag du også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå