Gå til innhold

Er det uforsvarlig av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å reise til Thailand i høstferien.Lillemor er da 16 månder.Er det galskap å i det hele tatt tenke på en slik feriereise med en så liten unge.Eller er det noen der ute som har vært der,eller planlegger å reise langt med små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg ikke gjort det. Men galskap er det nok ikke :) Jeg kjenner flere som reiser så langt med små barn, kjenner to familier der far er fra henholdsvis Indonesia og Australia. De har reist dit med barna fra de var ca 1 år.

Skrevet

Jeg mener IKKE det. Så lenge dere legger opp reisen etter hennes forutsetninger og tar det rolig og i trygge former, ser jeg ikke at det er uforsvarlig:)

Skrevet

Jeg har ikke reist til Thailand med ungene, men kjenner flere som har gjort det (også til Australia), med yngre barn enn det dere har ved avreise. Det har gått kjempefint, så jeg hadde ikke hatt problemer med det. Dere kan nok trygt reise såpass langt.

Jeg liker ikke å fly, så derfor velger jeg kortest mulig reiser.

Skrevet

Synes ikke det er uforsvarlig i det hele tatt=) Men mener å huske det var ei her inne som hadde snakket med HS og de hadde frarådet å reise til Thailand med barn under 2 år,,,Husker ikke grunnen, da=)

Skrevet

Klart det ikke er galskap!

Reiser til Thailand i mars med en på 4 år og en på 9 mnd. Veldig mange jeg kjenner har reist med små barn/babyer.

Skrevet

Tusen takk for svar.Sånn er det når man er mamma for første gang.Vi reiste til Frankrike(Nice)når hun var 16uker.Det gikk super bra.Men er jo litt lenger kan man si til Thailand.Men tror vi skal gå for det jeg.Vi legger jo opp til rolig familieferie .Det blir nok bra;)

Skrevet

Sansynligvis går det helt fint, men jeg ville ikke tatt med et barn som ikke har fult utvikklet imunforsvar til et land med så ulik bakterieflora og så ulikt helsesystem. Hun er sansynligvis også for ung til å ta de vaksinene som vanligvis anbefales.

Skrevet

Det tror jeg nok helt sikkert går bra:) Noen i min familie kom nettop hjem fra Thailand, reiste med ei på 11 mnd, og det gikk kjempefint.

Mammaen til barnet er lege, så jeg tror ikke de ville reist hvis det ikke var forsvarlig!

Skrevet

Aldeles ikke uforsvarlig selv om nok vaksinasjonsklinikken vil påstå det. Vi tilbragte store deler av permisjonen der med en på 4 mnd og ei på 3 år. Storkoste oss alle sammen.

Skrevet

Vet at det finnes mange meninger rundt dette, men har hørt fra flere helsepersonell (helt uavhengig av hverandre) at det IKKE anbefales å reise så langt bort med små barn.

Siste som sa noe om dette var legen på sist barselgruppe jeg var på. Han sa at 1 av 4 barn under 5 år som reiser på ferie til de strøkene blir innlagt på sykehus under ferien...Noe å tenke på.

Han anbefalte å holde seg innen Europa og aller helst Norden om man skulle ta barna med på ferie utenlands. Og han presiserte at det er aldri for barnas skyld man reiser på ferie, de har det best hjemme (dette er altså snakk om de minste barna).

Går jo bra med 3 av 4 barn da, så direkte uansvarlig er det jo ikke, men jeg hadde ikke tatt sjansen for å si det sånn =)

Skrevet

Synes ikke det er uforsvarlig!

Barnet spiser sikkert grøt som du kan ha med og kanskje noen middags glass?

Ellers er det jo bare å ta forhånds regler - godt stekt og ikke skylt i spring vann...

Har selv vært i Thailand flere ganger- ikke med så små barn men alikevell. Trenger jo ikke å ta de med inn i jungelen heller... Har også reist uten vaksiner (på meg selv) og det gikk bra, men tok så klart mine forhåndsregler.

Det jeg ville gruet mest for var fly turen - den er laaaang, og en på 16 mnd er jo ganske så aktiv...

God tur hvis dere reiser!

Skrevet

Vi har vært i Thailand flere ganger , har alltid hatt med oss ungene. 1 gang var eldstemann 19 mnd - og nå sist var minstemor 15 mnd.

Ingen problem så lenge du tar visse forhåndsregler - vi vaksinerte alle, kun kjøpevann, ga faktisk mini nan istedenfor melk vi.

Både ungene og vi voksne storkoste oss , Thailand er et fantastisk land .

Flyreisen kan være krevende . men våre unger sov i neste 10 timer, utrolig nok - hadde bunkra opp med bøker, nye leker osv, men fikk ikke bruk for det.

Neste gang skal vi være borte 1 mnd !

Så ta forhåndregler - og reis & kos dere :o))

Skrevet

tror jeg nok skal gå kjempe fint.en kollega av meg reiste på lørdag til thailand med en på 1 år,de har reist mye med ungene å aldri vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...