Gå til innhold

Ang. nattavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å avvenne babyen med mat på natta? Vi har begynt litt med det nå. Han er 6 mnd. Det har egentlig gått greit, men alltid rundt klokka halv 5 , 5 våkner han og da er det nesten umulig å fa han til å sove igjen før han får pupp. Har tenkt å prøve å kutte ut dette måltidet, men er så redd for at han virkelig er sulten.

Hvor mye fast føde spiste barnet deres da dere begynte med avvenningen? Min sønn spiser et halvt glass middag og nesten en porsjon grøt på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte da han var 8 mnd.

Gikk kjempe bra ;)

Barnelegen sa til meg att når de spiser 4,eller iallefall 3 faste måltider på dagen,uvhengig av alder,da er de klare for å slutte med nattmat.

Min spiste da 4 faste måltider da vi sluttet.

Skrevet

vi sluttet nettop med det siste måltidet på natt. hun får nå hun vann.

vår snuppe var faktisk sulten i 3 tiden på natt. ikke tvil!

men nå merket vi at hun bare drakk en sup så da begynte vi med vann. det gikk heeelt smertefritt og uten hyl. hun er snart 10 mnd.

og spiser nå 4 ordentlige måltider samt et yogurt pluss melk måltid pr dag.

noen er faktisk sultne en stund på natt. sånn var det i alle fall her

men godt nå som det soves fra 19-07.

det blir deres tur også..

hadde fortsatt en stund til jeg,så lenge det bare er snakk om et måltid og det går raskt at han da sovner igjen

Skrevet

Samme dagen som gutten vår kom opp i 4 faste måltider om dagen så begynte han å sove helt av seg selv hele natta. (7 1/2 mnd)

Han våknet 1 gang hver natt og det eneste som roet han var flaske. Vi prøvde å begynne med nattavvenning, men sluttet med en gang da vi skjønte at han faktisk var sulten på natta!!

Da han kun fikk MM våknet han flere ganger, men han regulerte det automatisk etterhvert som han fikk mer fast føde.

En gang mindre da han fikk grøt, og så enda en gang mindre da han fikk grøt 2 ganger osv..

'Jeg synes det høres ut som litt lite mat til å starte med nattavvenning,men alle er jo forskjellig.

Skrevet

Tusen, tusen takk for flotte svar. Kjente at jeg faktisk ble litt sånn letta nå. Har hengt meg sånn oppi at han liksom ikke skal ha mat på natta lenger. Men nå skal jeg amme han kl 5 med god samvittighet og da sover vi godt alle 3:))

Skrevet

Jeg henger meg på her. Min gutt er nå seks mnd og jeg ønsker å redusere nattammingen. Denne storspiseren har i lang tid spist min. hver 3. time hele natten gjennom. Gjerne hver 2. time fra kl 0400. Har synes det har vært greit siden han sovner så raskt igjen, men nå begynner jeg å bli sliten av å aldri sove særlig lenge sammenhengene. Han spiser nå faktisk tre faste måltider hver dag 2x grøt og en gang middag/frukt + rikelig med pupp mange ganger. Jeg har bevisst forsøkt å gi ham så mye mat han ønsker om kvelden for å se om det hjelper, men det gir ikke noe effekt enda. I går spiste han en stor porsjon fullkorngrøt, en halv avocado og bær + en lang god stund ved puppen før han sovnet ca kl 19. Allerede kl 21.30 våknet han. Jeg ga ham smokk og litt vann på flaske, og han sovnet igjen, for så å våkne etter mindre enn en time. Og da var det ingen ting som hjalp annet enn MELK : ) Deretter var det mat kl 1, 4 og 6... Vi forskte å gi ham smokk, men det var vanskelig. Er han sulten eller er dette gammel vane?

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...