Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Og de sa om jeg skattet på den så måtte det være en feil,for den skulle de ikke trekke skatt fra. Så nå skatter jeg ikke lenger på den:D er to tusen ekstra pr mnd det,fine dagen:D hihi
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Hvorfor skulle du ikke skatte av den? Gjelder det alle?
pøber´n & je Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Om man ikke har annen inntekt enn OS, behøver man ikke skatte det. Om du gjør det, får du det igjen på skatten året etter.
kanutteogkruttet Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hmmmm..... Jeg har også pratet med nav angående betaling av skatt av OS, og de sa at OS er skattepliktig. Og ikke har jeg hørt noe om at det en betaler inn i skatt iår, fåes igjen neste år.... Si meg...? Er det forskjellig fra kontor til kontor dette her? Trodde dette skulle være likt over hele landet jeg.... * undre *
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg synes også dette var rart,for jeg har sett at noen betaler og andre gjør ikke. Derfor jeg ringte og spurte,men jeg skulle hvertfall ikke det på mitt kontor..så jeg får tilbake på skatten det jeg betalte i fjor.. HI
noLadyjustME Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Grunnen til at de som får full overgangsstønad kan la være å skatte er ikke fordi den ikke er skattepliktig, for det er den, men fordi de da har så liten årsinntekt at de kommer inn under frikortordningen. Dette er ikke noe du får beskjed om uten du vet hva du skal spørre om-det er min erfaring. Men tar du en telefon til ligningskontoret å sier at du skal ha et nytt skattekort/evnt at du lurer på om du kan ha frikort, så sier de hva du kommer til å tjene.Og når du da sier at du kun har OS så er den så liten at det kvalifiserer til frikort:-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Jeg skjønner ikke det jeg. Frikortet er jo bare opp til ca 35 tusen,man får jo ca 120000 i OS i året...
noLadyjustME Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 For at jeg ikke skal si feil/gi feilinfo-ta å ring ligningskontoret. Men, jeg har fått frikort, og da sa de at det var pga OS var så lite. Tror frikortgrensen har økt en god del..!? :-)
kanutteogkruttet Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Tror jeg bare skatter jeg, så ser jeg om jeg får en gledelig overraskelse til neste år ! Og siden x`n ikke har meldt flytting enda heller, så har jeg Skatteklasse 1 enda... Blir litt ekstra det også da.... Tar alt som en bonus!
Trebarnsmamma2010 Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Jeg betaler 10 % i skatt av OS inkl arbeidet, og får igjen alt hver sommer.. Praktisk sparemåte, siden vi klarer oss uten de 2500 kr hver mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå