Gå til innhold

Hva tenker jenta mi på???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymra for jenta mi på drøyt 3 år fortiden. Hun spiser nesten ikke, vansker med å komme på do, sur og trassete, krever masse oppmerksomhet og klarer ikke leke alene. Hun er sikkert sjalu, men at de kan være slik pga sjalusi trodde jeg ikke. Hun leker med lillebroren sin, men bare erter han og løper rundt, så han blir helt forvirra og sint. Dette skaper selvfølgelig negativ oppmerksomhet, noe vi ikke ønsker.

I helga har jeg vært hjemme alene med begge og det er håpløst slitsomt. Hun maser hele tiden og kan ikke vente på tur. Når vi er ute på besøk er det sånn og... Lillegutt sover ikke noe særlig på dagen heller og han blir også sutrete. Dette tærer på og ho merker nok sikkert at jeg også blir sliten og sur. I tillegg er hun veldig ustabil om natten.

Noen med gode tips? Lurer masse på hva som skjer oppi det lille hodet hennes stakkar..

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen gode tips, men ville bare si at jeg kjente meg veldig godt igjen i det du skriver. jeg har to døtre, på snart 2 og 4, og det første året med lillesøster var fryktelig slitsomt. Storsøster var VELDIG sjalu og det ga alle de utslagene du nevner, og litt til. Og vi følte oss fanget i en negativ spiral med masse kjefting og misnøye hos alle parter. Og vi prøvde alt mulig, både mere alenetid med storsøster, time-out ved spesielt dårlig oppførsel osv. Vet ikke om noe av delene hjalp noe særlig, men ting har ihvertfall blitt mye bedre nå som de begge har blitt eldre. Så min trøst til deg får kanskje bare bli at det blir bedre med tiden ??

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...