Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hun er 4 mnd, generelt urolig, skrek de første 2,5 mnd, 200 ml pr måltid hver 3 time 2 av dem med velling, sover kun lenge i vogn på dagen etter å ha blitt vugget i søvn, kan gjerne sutre hver halvtime for så å bli vugget i søvn igjen, ellers inne bare en halv time av gangen. sover ikke etter kl 19, sovner for kvelden rundt halv 10, sutrer ofte, bort i senga å vugge på den, sovner, på`n igjen. Mat kl 05, sovner et par timer for så å ta dagen. Normalt ? Er sliten jeg. Gi meg gode råd, så blir jeg glad.
august2007 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Barn er så ulike. Men det som slår meg med det du skriver er at hun kan ha vondt i magen eller det kan være tenner? Ammet du de første mnd? Da kan det ha vært magevondt pga noe du har spist eller luftsmerter. Kan også ha vært kolikk. Tenner kan også være plagsomt i lang tid før de dukker opp. Små barn har umoden tarm og får fort magevondt. Noe hun fremdeles kan ha. Hvorfor gir du velling? Selv har jeg bedre erfaring med å gå rett på grøt, begynn med små posjoner og øk gradevis og gi kun MME på flaske. Ellers så ville jeg ha begynt med strengere rutiner om kvelden. La hun ta siste luren på dagen senest ved 15- 1600 tiden og legg henne for natta senest ca 1900. Når du har sagt natta og lagt henne så ta henne for enhver pris IKKE ut av soverommet hvis hun våkner/ikke vil sove o.l Jeg ville også snarest ha avvent henne med å bli vugget i søvn, dette er noe som bare vil bli værre og værre. Hvis hun sutrer så la henne ligge å sutre, men hvis hun gråter så trøst henne. Helst uten å ta henne opp. Men ikke gi trøst så fort hun starter å gråte, gjør det ca hvert 5 minutt, og tilslutt vil hun sovne. Følger du dette så bør det snart bli bedre. Hvis du trenger å skifte bleie så gjør det også i senga. Tror jeg ville prøvd dette, da vil hun sove lengre og lengre uten å våkne for å bli vugget. Og når du får lagt henne tidligere får du selv noen timer å slappe av på om kvelden. Det trenger du. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå