Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Kjøp en vannkoker med innebygget varme-element og kok opp flaskene (smokker, biteringer osv) i denne. Er rimelig og veldig veldig enkelt! bare å sette flaskene til tørk på et kjøkkenhåndkle etterpå
Kjukka Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Evt. kjøp en mikroovn-sterilisator... setter bare flaskene i, litt vann i bunn, og på med lokket. En 8-10 min. i mikroen, og fiks ferdig.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Skal huske på dette...fant ut at det var lurt å kjøpe inn måde micro og vannkoker uansett:) HAr klart oss uten det til nå men klart det er praktisk!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Mener du en helt vanlig vannkoker som de fleste har på kjøkkenet, og putte flasker og flasketuter oppi den?? Er ikke det litt "risky"?? Elementet i vannkokeren består jo av kobber, og det kan vel ikke være sunt at flaskene kokes i den?? Og det er jo heller ikke alle som faktisk koker vannet, enkelte merker varmer bare opp til en viss grad.. Liker det enkle jeg altså.. men tror kanskje jeg holder meg til den gode, gamle måten med å koke i en kobberfri kjele..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Hvor ofte skal flasker og smukker kokes opp? Flasker etter hver bruk eller? Smukker etter skjønn? Er det ikke like lettvindt å bare koke de i en kasseroll?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Skyller først flaskene i kaldt vann, deretter vasker jeg både flaskene, og smukkene i zalo og varmt vann, og så koker jeg dem - hver gang. Det er det vi har blitt lært på helsestasjonen. Bruker en kasserolle jeg, det er enkelt og greit ) Vanlige smukker skyller jeg godt i kald vann (de skal ikke vaskes i såpe) og så koker jeg dem.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Har kasserolle og ovn på kjøkkenet. Det fungerer helt fint. Skjønner ikke hvorfor alle sier at det er så utrolig vanskelig? Hilsen en som hadde flaskebarn forrige gang.
sebastian + en til Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Finnes det ingen koke program på oppvaskemaskin? Noen som vet?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Sterilisator for mikro er bare genialt. Vi hadde ikke mikro før vi fikk førstejenta, men den kom fort i hus da ja gitt. Drev med kjele og styrte i begynnelsen. Den er også veldig kjekk å ha når man begynner å varme opp middagsglass.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 ..som også klarte seg strålende uten mikro OG middagsglass. Er det ikke utrolig, dere? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå