Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei. I sist svangerskap var jeg mye dårlig, både fysisk og psykisk.. var kvalm og kastet opp i 4mnd, og utover i sv.skapet hadde jeg liten matlyst.. kunne gå maange timer før jeg spiste, men når jeg først gjorde det gikk det jo ned litt da. Svigermor ødela hele greia litt for meg.. hun sa at mannen min var en stor gutt da han ble født, og da gikk jeg jo og engstet meg for stor baby.. i tillegg var det første barnebarnet på deres side, stor stas osv. Pratet hele tiden om hvem av dem barnet ville ligne på osv osv. Forsåvidt ok, men ble for mye av det og er fortsatt litt mye nå i ettertid, men. Poenget er at jeg fikk lite motivasjon til å føde. babyen lå på -11 i vekstavvik. Fikk sv.skapsforgiftning og ble igangsatt med drypp litt før termin. Fødte en gutt på rundt 3000g, kunne nok blitt større. Han var litt dehydrert og trengte i tillegg til morsmelk litt mme da jeg ikke hadde så mye å gi. Men han hadde stor appetitt(stakkar) og har spist seg til å bli en stor og livlig gutt nå=) Men.. tenker på han i magen min, og har dårlig samvittighet.. tenk om han hadde det vondt? skal sies at jeg gikk ned 8kg, var mager etter fødselen og tiden med amming som jeg kjempet for i 6mnd. Ville amme lenger, men ikke så lett å kombinere mm og mme, og jeg måtte stoppe for å legge på meg litt igjen. Ble langt dette. Håper noen kan svare.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Kan ikke så mye om dette, men er jo folk som nærmest kaster opp hele svangerskapet, og føder fine barn. Som regel går det ut over morens kropp når man får lite næring i svangerskapet, fosteret "tar" det det trenger fra dine lagre. Tror ikke du har skadet gutten din på noen måte:) Høres jo ut som han har det bra nå Hvor stor var du selv da du ble født? Ofte går det i arv fra din fødselsvekt, jm sa til meg at de fleste føder en unge som er +/- 20% av din egen fødselsvekt. Ikke bekymre det om dette du:) Er nok at du syns du fikk ødelagt svangerskapet på et vis, kos deg i permisjonstiden med en flott gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå