Gå til innhold

Dere gir ett åringen frukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser jeg, men ingen skriver hva slags frukt? Moser dere, gir dere ferdig fruktmos eller sitter de og spiser epler, banan og slikt selv? Sønnen min setter så lett i halsen så epler f.eks. er uaktulelt om det ikke er most. Så her i gården blir det ofte ferdig fruktblanding men synes de er så tynn flytende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt, men jeg ga nok ikke hel frukt når han var 1 år. Jeg husker at jeg moste banan hvertfall, men moste det mye grovere enn det den fruktblandingen er da. Ellers ga jeg fortsatt endel ferdig fruktmos på den alderen. Om et par mnd kan han nok sitte og spise frukt:)

Skrevet

Jenta mi er 14 mnd, og hun spiser banan selv. Får en halv en i hånda. Hun spiser også pære selv. Jeg gir henne også eple og gulrot som hun kan sitte å tygge på, men da følger jeg godt med henne, så hun ikke tar for store biter.

Skrevet

Nå er min 16 mnd.da og har endel tenner,men er likevel forsiktig med hva jeg gir han.

Mango og banan i "staver" er ypperlig fordi den er myk.Halve druer uten sten.Kiwi i staver.Er forsiktig med eple og pærer fordi han ofte biter av store biter og jeg er redd han setter i halsen.

Skrevet

Du kan raspe frukt og rå grønnsaker! Raspet frukt er også veldig godt å blande i yoghurt naturell.

Skrevet

Min gutt fikk hel frukt fra rundt 1 år, men som andre sier her, så passer jeg på at han ikke setter i halsen, eple og sånn. Banan er jo mykt så den får han i handa. Det går jo an å koke epler så de blir myke og gi halve i slengen.

Skrevet

Vi har gitt all slags frukt

mandariner og Druer har vært favoritter og begge deler har han fått som de er.

Rips er også en høydare

Jordbær var vel det det gikk mest av da han var 1 år

Han har vel egentlig fått prøve seg tidlig med det meste av frukt.

Da han var 9 mndr satt han å spiste oliven med sten og spyttet ut stenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...