Gå til innhold

hva syns dere? (angående info til barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

mor og barn leser bok. det er bilde av en katt.

barnet sier: "mat?"

mor: "ja katten kan man spise men ikke mens han lever"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huh? Vi spiser da vitterligen ikke katter?!?!?!

(Men hadde det vært en gris hadde jeg sikkert kunne sagt det samme. Er vel ingen vits i å lyve?)

Skrevet

???

Spise katten?

Skrevet

Haha unnskyld meg men må nok le nå...

Regner med at dette er en spøk ...

Da hadde jeg nok sagt: "Nei, det er en katt." og gjentatt ordet katt. haha

Skrevet

ville aldri sagt til barna mine at katt var mat,

Skrevet

I vår kultur er ikke katt mat nei!! Hadde barnet vært nærmere skolealder kunne jeg fint fortalt hvor fælt det er at i andre land kan de spise mat som katter. Men, i den alderen jeg vil tro du forteller om (1-3 år??), så er katt kjæledyr, og ingenting annet! :o)

Skrevet

ja, noen eter katter , men det er ikke vanlig her vi bor. her koser vi med katten

kommer jo helt an på hvor stort perspektiv man har

Skrevet

Er det værre å spise en katt enn et lam?

Bare fordi vi i vår kultur ser på katter som kjeledyr, og ikke mat, kan vi vel ikke si at det er "så forferdelig at de i andre land spiser katter"?

Skrevet

katt er jo mat for mange. syns ikke at det er noe mer feil og si at katt er mat en gris. syns i grunn ikke det er noe mer ferlt og spise katt en gris heller jeg da

Skrevet

Synest det er litt ungt.

Jeg holdt igjen den info`en leenge. Var redd hun skulle få enda mer vegreing mot å spise.

Besteforeldrene ville ha henne med på slakting når hun var 4-5-6år gammel. Jeg nektet!

Enda hun da hadde fått vite at sau og lam kunne bli til mat....

Synest enda hun ikke har noe å gjøre under slaktingen jeg da!

Er litt vell groteskt.

Skrevet

Ungene våre har fått være med på slakting fra de var enda mindre og de syntes bare det var spennende og interessant.

Skrevet

enig. ville ikke tatt han med på slakting enda.

men jeg tenkte at det ikke var noe vitsi og si nei når han allerede var inne på tanken om at katter var mat.

Skrevet

de trenger ikke være i sjokk fordi de har vært med på slakting. om de har et forhold til mat og dyr som tilsier at de to tingene henger sammen så er det jo ganske så naturlig.

Skrevet

Når de er under 4 år? Skulle likt å treffe de superintelligente ungene der, hehe...

De var vel bare redd for at det samme skulle skje med dem hvis de ikke var snille og latet som om de likte å se de søte dyrene bli drept...

Skrevet

hehe.. gjøsses så du har større innsikt i hvordan barna hennes tenker en henne selv? inponerende

Skrevet

Vil ikke kalle det imponerende, heller lite imponerende av henne å ta så små barn med på slakting. Finnes vel bedre stimuli å presentere barna sine for enn det...

Skrevet

det komer jo helt ann på hvordan vaner det er der de kommer fra da.

jeg syns ikke det er noe galt i og lære barna om naturens gang. og jo mer avslappet forhold foreldrene har til denne prosessen jo mer vil det smitte over på barna.

Skrevet

Det finnes bedre måter å lære så små barn det på, og kanskje vente til de er gamle nok til å forstå hva det vil si. De ser jo bare blod og hører skrik, de forstår ikke hva som faktisk skjer når de er 2 år f.eks.

Skrevet

som sakt så ville ikke jeg tatt med min når han var så liten. men jeg tror på odine(?) når hun sier at hennes barn syns det var intresangt. og jeg ser ikke helt hvorfor vi skal betvile det.

Skrevet

ehm?

Skrevet

hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...