Gå til innhold

ang engangstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

jeg er nå i uke 21+3, med tvillinger;) meeeeeeen, svangerskapet mitt er komplisert, vannet har gått men de lever inni der enda...

hvis jeg da søker om engangstønaden, og får den innvilget, men at på et senere tidspunkt skjer noe med barna (gud forby) må jeg da betale alt tilbake?

ikke tro at jeg tenker at det skal skje dem noe, det er 50/50% sjanse, alt kan skje og jeg er forberedt på alt( tror jeg ).... Jeg har et håp så lenge de små lever :)

håper noen vet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får ikke utbetalt stønaden før 28 fullgåtte uker.

Skrevet

etter det jeg har forstått er vis du går så lenge at det blir ergnet som fødsel og ikke sen abort får du pengene er ikke sikker hvilken uke ,men regner med det er uke 23 eller uke 24.

Skrevet

Ville bare si at jeg hååååper du klarer å holde dem inni magen så lenge så mulig :) Ligger du flat ut på sykehuset? P.s. Så du på "jordmødrene" som gikk på NRK for en stund tilbake?? Om Silje, som vannet gikk på i uke 18 tror jeg det var... Hun lå flat i mange mnd... Men klarte å holde på babyen sin :D

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med tvillinger, men vet at vist noe skjer ungen etter uke 26 så beholder du pengene uansett....

Og du kan få utbetalt pengene når du er 26 uker....

Lykke til med babyene=)

Skrevet

Er du sikker på at det er uke 26? Trodde det var 28...

Skrevet

Fant dette på NAVs sider:

Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

Skrevet

Når blir pengene utbetalt?

Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

Krav om engangsstønad må settes fram senest seks måneder etter fødselen eller omsorgsovertakelsen ved adopsjon.

hentet fra NAV sine sider.

Skrevet

wow... mange svar fort :) takk :) vet at det ikke blir utbetalt før uke 26 hvis man får det innvilget, men i min tilstand tenker jeg på alt sammen , men bare tanken på at de kan kreve de tilbake og at jeg skal sitte igjen med masse gjeld...

nei har ikke sett på jordmødrene men vannet mitt også i uke 18, hvis du har lyst så er det bare å lese "historien" min på fostervann og ultralyd, innlegget heter huff, hvorfor ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...