Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som får til å pumpe ut 1dl melk til den nestle barnegrøten(trinn 1)? Jeg får ut bare 40ml på det ene brystet og den andre skal gutten min ha før han får grøten.Får ikke pumpet resten av dagen da han tømmer brystene mine godt.

Finnes det alternativ til den type grøt på markedet? Ellers er det jo fullt av barnegrøt med mme, men det skal jo ikke vi ha....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere akkuart har begynnt med grøt, så lag litt, av den melka du får ut! Det finnes noe grøt på helsekost, vet ikke om de skal lages med mm.

Skrevet

Stort sett får jeg det til, men ikke alltid. Produksjonen er best tidligst på dagen så skal du ha såpass mye er det lurt å gjøre det da.

Ellers kan du kjøpe mme også.. sånne ferdigblandene kartonger er det 2dl i og den er holdbar i 1 døg i kjøleskap så da har du for to måltider..

Ellers finnes det 4 mnd grøt som skal blandes med vann også, men hs anbefalte å ikke bruke den før 6 mnd likevell fordi grøt som blandes med vann inneholder gluten. Noe de ikke skal ha..

Men er barnet ditt over 6 mnd når du starter med grøt kan du fint bruke den også...

Skrevet

Vi brukte sinlac fra gutten min var 4-6mnd. Den skal blandes ut med vann (jeg hadde også problemer med å pumpe).

Hvis du likevel trenger mm, kan du pumpe om kvelden etter at gutten din har lagt seg. Da kan du vente litt, til puppen er fylt opp (det går vist fryktelig fort, har jeg hørt), og du slipper å være "tom" når han vil ha mer!

Egentlig er jeg ikke den rette til å komme med pumperåd, for den der pumpinga har aldri funka for meg...:)

Skrevet

Har aldri laget den grøten etter det pakken sier er en porsjon. Jeg har tatt den melka jeg har, putta oppi litt pulver, og om jeg syntes det var litt for tynt, har jeg tatt i mer pulver. Har bare passa på at den ikke er for tykk. -tatt det på magefølelsen...

Skrevet

Tulla vår har begynt å sove lenger om kvelden, dvs at hun ikke spiser mellom 19 og 02, så da får jeg pumpa skikkelig en gang i ti-tida om kvelden.

Skrevet

Nestles Havregrøt fra 4 måneder Ris- Hvete. Den blandes med vann bare, den bruker vi funker supert.

Puoo før og pupp etter, har ikke hatt vondt i magen av den heller, sluker den=)

Skrevet

Hvilken pumpe har du?

Selv bruker jeg avent. Når det virker som om puppen er tom så flytter jeg litt rundt på den silikontingen som er mot puppen. Da stimuleres puppen annerledes, og det kommer ut litt mer. Slik driver jeg på å flytter den rundt. Eller blir det vakum når du presser pumpen nærmere puppen, og det er lettere å få ut. bøy deg litt fremover, då går det iallefall letttere her.....

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen for gode råd og svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...