Gå til innhold

Da har politiet vært her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en hannhund på besøk i kveld, og siden jeg ikke er spesielt begeistra for løsbikkjer, og i alle fall absolutt ikke nå - siden bikkja vår har løpetid, - så tok jeg og satte'n i kjettingen på gårdsplassen her.

Ringte til et par stykker i nabolaget her og forhørte meg, og han ene jeg snakka med, sa at "Ring politiet og be dem komme og hente'n! Bikkjer skal ikke reke rundt løse - det er båndtvang hele året her. La eier'n få betale det det koster å hente bikkja ut av kennelen igjen, så kanskje han passer bedre på bikkja si heretter..."

Ok, jeg gjorde som mannen sa, jeg, og ringte 02800. Forklarte saken, og polisen sa at de ville komme og hente dyret. Jeg gjorde meg til venns med bikkjedyret ute her, ga ham både mat, drikke og noe å ligge på. Men ligge hadde han jo ikke tid til.... Han ville inn, og bikkja vår - på innsida av døra, ville ut.......

Så for litt siden kom to stk betjenter med "svartemarje" og henta "frieren". Nå er han nok plassert i kennel til en klekkelig døgnpris, + ekstrakostnad for å få den utlevert.

Håper alle hunde-eiere med dette fikk en liten påminnelse om hvor greit det er å holde kjæledeggen i bånd.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp helt enig med deg.. Hold bikkja di i bånd..

Skrevet

Om det er en hund i nabolaget kan det jo hende han har stukket av fordi han kjente lukten v tispa de da ;)

Ofte fått besøk av løse hannbikkjer her når tispa har hatt løpetid.

Stakkars, er jo ikke rart da, hadde nok blitt rimelig desperat selv om jeg aldri fikk lov til å ha meg litt haha.. Godt politiet hadde tid til å hente han da :) da er han hvertfall trygg, varm i natt og får mat.

Skrevet

Uff ja, vi har også løpetid nå. Har gått bra denne gangen, men tidligere har vi knapt nok kommet oss utafor døra så hun har fått pisse.

Skrevet

Helt enig, men kan jo være at hunden har kommet seg ut på andre måter.

Hunden til venninne av meg bet over båndet sitt mens hu var på foreldre møte i barnehagen.... Og det var en hund som var stille og rolig. men la de betale, det koster å ha hund og barn hehe

Skrevet

Heldigvis har jeg en hannhund som aldri har stukket av, selv om han har hatt plenty av sjanser. Går løs i hagen. Og i en tett, tett ammetåke glemte jeg at bikkja var ute i hagen da jeg putta unga i bilen og kjørte dem i barnehagen og sfo!!!!! Da jeg kom tilbake sto bikkja der og så på meg med et dumt uttrykk og skjønte ingenting.

Men man kan være uheldig ved at hunden stikker av en gang, men det burde ikke skje flere ganger. Også er det greit å ringe eieren og si ifra om man har muligheten. Hadde vår stukket av, hadde jeg vært syk av engstelse.

Skrevet

Greit nok at det er båndtvang, men det er jo jaktsesong. Håper ikke det var ei jaktbikkje da :-) Men hadde den ikke noe nr på halsbåndet eller noenting?

Skrevet

Er jo litt enig med deg..

Men dere med katter får sterilisere de..eller ha de i bånd.. smule lei av å ha verandaen full av katter også (satt litt på spissen);P

ikke like enkelt å ringe politiet da:S

Skrevet

Dessverre, ikke noe navn eller nummer i halsbåndet, nei. Hadde han hatt det, så hadde jeg ringt eieren, og ikke politiet.

Og ja, selvfølgelig kan det hende eieren har vært uheldig og at hunden har rømt. Men da har'n rømt ganske langt, for han ene jeg snakka med i nabolaget her, han har veldig peil på nettopp slike bikkjer, og visste ikke om noen med hannhund av den typen.

Glad for at han får god behandling i natt, det er kaldt nok for en så korthåra hund å oppholde seg ute i timesvis. Jakthund var det ja, men ikke nettopp forhold for denslags jakt i vårt område nå for tiden.

Skrevet

er veldig fort gjort at de kommer seg ut. hun her var på vandring tidligere i dag etter moa hadde åpna døra og kikka etter pappaen sin. er ikke alltid hun klarer lukke døra igjen så den sto jo på vid vegg plutselig. og hunden borte.

heldigvis kom hun igjen da jeg ropte på henne, men som sagt, var ikke mer som skulle til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...