Maren - på overtid Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hører så mye rart... Hvis alderforskjellen er over 5 år blir det 2 enebarn.. Det vil bli 4 år mellom mine, kanskje mye? Men utrolig deilig å være ferdig med bleier på 1.mann. Hva er/blir aldersforskjellen på dine? Hva er den "perfekte" aldersforskjellen??
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Her blir det 2 år og 2 mnd, og det syns jeg er perfekt ) Håper i alle fall det, er for seint å angre nå uansett
Monique72 Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Mine er det 5 år i mellom. Det synes jeg var perfekt da. Storebror er helt fantastisk, og forguder lillebroren sin. Han lar alltid lillebror være med å leke, og han tar ham med seg til lekeplassen. De er nå 8 og 3. Neste kommer til sommeren, så da blir mellomste gutten nesten 4 år eldre enn den igjen. Deilig å ha flinke selvstendige storesøsken da.
mamma til twins Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 4 år er visstnok helt perfekt det! :-)
Pysjen Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Her blir det 1,5 års mellomrom. Ser for meg mye "jobb" første året, men tror det vil bli veldig bra etterhvert og at de vil få veldig stor glede av hverandre=)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hos oss blir det knapt ett år imellom. Det kommer til å bi tøfft i begynnelsen men jeg vet det kommer til å bli supert om noen få år:-)
Trebarnsmamma30 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Her blir det ca 2 år og 3 mnd imellom.. Har alltid hatt lyst på 2-3 år mellom nr 1 og nr 2.. Hvordan det blir er jo litt vanskelig å vite før babyen er født.. Blir helt sikkert travelt, men det forventer jeg uansett:) Merker at Kristina begynner å komme i trassalderen nå, så det blir jo en utfordring..Dessuten er hun ganske aktiv. Både jeg og mannen har søsken med 2 års mellomrom, synes det er fint:)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 blir 2 år og 2 mnd her. tror det blir kjempe fint.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Min søster er to år eldre enn meg og bror min er 5 år yngre enn meg. Det har ihvertfall fungert veldig bra for mamma, meg og søsknene mine. Det sies at det beste for kroppen er å vente i ca et og et halv til to år før man blir gravid igjen.. Jeg selv håper at nummer to (hvis det blir en nummer to) kommer innen 4 år. Vår første ventes i juni i år =)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har selv en søster som er 3 år eldre enn meg, og synes det er litt lenge. Så hvis jeg har mulighet for å planlegge det så vil jeg si at 2 år er perfekt aldersforkjell. Venter nr 1 nå, så håper på to tette- men får se når nr 1 kommer hvordan det går.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Her blir det 5 og et halvt mellom. Noe jeg ser på som både positivt og negativt. Mest positivt. Det positive er at storebror er så stor at han kan ta mye større del i det. Han gleder seg enormt. Han ordner og fikser og handler og gjør i stand. Snakker masse om det og har sine forventninger. Det negative er kanskje at de er på så forskjellig nivå at det vil ta noen år før de har den ultimate søskenkontakten. Jeg ser at folk "reagerer" når de ser/hører aldersforskjellen og automatisk konkluderer med at de har forskjellig fedre. Men det har de altså ikke. Mellom meg og min bror er det rett over 3 år. Mamma mener det er helt ypperlig. Jeg var ferdig med bleier, var selvstendig og full av søskenkjærlighet til brodern. Hele oppveksten. Vi kunne leke sammen og hadde en del av de samme vennene.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 Det er to år, 1mnd mellom guttene våre. De er gode kompiser og leker sammen og har felles venner, veldig kjekt. De er 7 og 9. De har veldog god søskenkontakt og passer på hverandre. Nå venter vi jo nr3 og det blir til sommeren nermere 8 og 10 år mellom den lille og storebrødrene!! Jeg er litt bekymret for det og redd den lille aldri vil nå de igjen på en måte..Noen med erfaring? Får også litt sånn heving med øyebryna når jeg nevner aldersforskjellen og kommentarer på at vi da bør få en nr 4 også..., og her må jeg også poengtere at barna har samme far.
Christoffer i magen Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har 14 mnd mellom mine 2 første og fra 2 til 3 som er på gang blir det 7.5 år ca.
nitusa Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 har 4 år mellom eldste og han som nå er minst. blir 4 år mellom minsten og baby og når han kommer. eg syns 4 år er heilt perfekt egentlig. mine gutter leker veldig fint sammen og.
Beama Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 Her blir det 2 år i mellom... håper og tror att det blir en bra aldersforskjell=)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Her blir det 3 år og 9 mnder, vet ikke om det er perfekt aldersforskjell
BitteLiten *har født* Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Hos oss blir det 2 år og 1,5 mnd Det synes jeg er passe. Det blir nok tøft i starten, men vi kommer gjennom det, og jeg tror og håper de to barna vil få et tett og flott forhold når de blir eldre. samt de har selskap i hverandre. Det er nesten 10 år mellom meg og min søster. Og det synes jeg er veeeeeeeeeeeeldig mye!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 Tror ikke det finnes èn perfekt aldersforskjell, men at hver familie må finne ut hva som passer for seg. Det er mye som skal passe inn Her blir det litt over 2 1/2 år mellom mine, og det håper jeg fungerer her iallefall
Mumiluvu Skrevet 28. januar 2008 #19 Skrevet 28. januar 2008 her blir det 3 år og 4 mnd mellom dem og syns det er ypperlig =)
mine små alver... Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 Her blir det 5 år!! Synes egentlig det passer perfekt å få en baby nå som storesøster klarer det meste selv.blir god hjelp å ha det tror jeg =)
Smånetta 14.mai Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Jeg satser på at den perfekte forskjellen er 1 år og 9 mnd... Det finner vi jo ut fra og med mai:) LIllebroren min er født to år 3 uker etter meg. Det var ganske perfekt da vi var små. Men søsteren min (halvsøster) er ni år eldre enn meg og vi har alltid hatt et kjempegodt forhold. Tror foreldrenes innsats har minst like mye å si som ladersforskjellen. Dessuten er kanskje personlige egenskaper viktig. Vi er tre veldig forskjellige søsken sånn temperamentsmessig og interessemessig. Vi har liksom hvert vårt felt.
Frk. Molly Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 Det er 8 år mellom eldstejenta vår og lillebroren. For oss har dette vært perfekt. Hun var veldig innkludert i svangerskap og forberedelser, og de har idag et veldig nært og spesielt forhold. Han blir nå 2 år neste måned. Venter ei jente i mars, og er spent på hvordan det kommer til å bli for de to eldre søsknene...... Kan i hvert fall ikke si noe negativt sålangt om det å ha såpass stor aldersforskjell, men det bli kanskje verre når hun eldste vokser mer til? Tror uansett båndene vil være så tett knyttet, at de alltid vil ha stor glede av hverandre.
ormeynglet Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Her blir det 3 tette. Ei født i 2005, ei i 2007 og neste kommer i år, 2008. Har 21 mnd mellom mine to, og det var litt slitsomt i de første månedene, men nå er det bare gøy. De leker seg sammen allerede, og er så rørende glade i hverandre. Hoppet til neste igjen blir 17 mnd, og vi forbereder oss på å bli litt slitne de første årene. Regner med vi får det tilbake i fullt monn senere:) Perfekt aldersforskjell tror jeg er ganske forskjellig fra familie til familie, men jeg var født 5 og 6 år etter mine søsken, og følte meg mye ensom i oppveksten. Det burde iallefall mine slippe..hehe
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 jenta mi er 2000 modell og velsegutt kommer i mai, så det blir ca. 7 1/2 år mellom de. Jeg syntes ikke dette er ideelt. Men de har ikke samme far, så enkelte ting kan man ikke velge selv. Har selv en bror som er 3 år eldre enn meg, og neste bror er 8 1/2 år yngre enn meg. Jeg er nok tettere med storebror enn lillebror. Vi håper å kunne sette i gang med en bror eller søster til i nær fremtid, for min mening er at det blir nesten som to enebarn.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 Kommer litt ann på hvordan du ser det..... Slik ser jeg på det! Under 2 år: Veldig travel småbarnstid, men ungene får stor glede av hverandre når de blir store. Stor ulempe å ha baby når en er gravid 3 år: Kan risikere å ha 2 bleieunger. Kan være litt slitsomt svangerskap da nr 2 bare er 2 år når en blir gravid, spesielt dersom det blir et svangerskap med mye kvalme 4 år forskjell Et helt annerledes svangerskap enn med 3 år forskjell, da nr 1 er mye mer selvstendig. Kan få god hjelp av eldstemann når baby blir født, men behøver ikke bli så. Noen mener det er for stor forskjell til at søsken får et godt forhold, men det mener jeg er individuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå