Lykkeliten123 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kom over følgende link; http://www.babyverden.no/templates/Article____18861.aspx Her baseres permisjonen på 54 eller 44 ukers permisjon. Kan dette stemme? Jeg trodde valget står mellom 48 eller 52 uker?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad. Det valget som gjøres når stønadsperioden starter gjelder for hele perioden og for begge foreldrene. En uke utgjør fem stønadsdager.
Lykkeliten123 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Takk ;o) Vet du hvordan det er med feriedager? Når jeg går ut i permisjon i år og har 25 opptjente feriedager, er det 21 jeg kan overføre til neste år? Jeg lurer litt på om jeg skal sette opp ferie først (med start 3 uker før termin) slik at jeg ikke får fødselspenger den måneden jeg får feriepengene. På den måten overfører jeg ingenting til neste år, men bruker opptjent feriedager i år. Det er jammen ikke lett puslespill å sette opp... Dersom vi tar 54 uker ferie går permisjonstiden ut i slutten av juni. Men barnehageoppstart er jo i midten av august- det er vel ingen barnehager som tar inn nye barn i juli... Så nå lurer jeg på om jeg må forlenge permisjonen. Dumt det også, for jeg hadde egentlig tenkt at far kunne få være alene de seks ukene. Dessuten er jeg nok veldig klar for å begynne å jobbe igjen etter ett år ;o) Vrient...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå