Gå til innhold

Dere som fullammer barna deres.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen form for prevansjon (evt hva), eller bruker dere ammingen som prevansjon? Jeg orker ikke tanken på spiral og p-piller er vel ikke noe særlig? Kondom = sopp! Så jeg bare lurer på hva som er anbefalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming er ikke prevensjon, så fremt den ikke hindrer deg fra å ha sex da!

Skrevet

Hva med en nuva-ring?! Det er en gummiring som du setter inn (akkurat som du setter inn en tampong) den skiller ut hormoner og fungerer som en p-pille.

Den står i i 3 uker. Så tar du den ut, får mensen og setter inn ny 1 uke etterpå. Den kan og tas ut under sex.

Helt genial:-) Men jeg er ikke helt sikker på om den kan brukes når du ammer men det kan du spør legen om.

Skrevet

jeg brukte ikke noen form for prevansjon når jeg fullammet. men hadde jeg hatt en kjæreste så hadde jeg nok gjort det ;)

amming er ikke prevansjon

Skrevet

Jeg vet det. Man må jo uansett ha eggløsning før mensen kommer tilbake, så jeg har egentlig ikke skjønt det der. Men lurte på hva andre gjorde/brukte

Skrevet

Takk for tipset NoDoubt!

Den skal jeg sjekke ut :-)

Skrevet

Ja, nuva-ring er genial, rett og slett, brukte den før jeg ble gravid. Men jeg fikk beskjed om at den kan ikke brukes når man ammer, dessverre.. Jeg har lyst på en form for hormonfri prevensjon, og vurderer enten ladycomp eller persona.

Skrevet

Det var litt synd, for det hørtes ut som et godt alternativ :-)

Ladycomp ja... jeg brukte babycomp for å bli gravid, å jeg vet ikke jeg, men tror jeg ikke ville stolt fullt og helt på det opplegget der? Den maskinen rota fælt med meg og min syklus ihvertfall.

Skrevet

ok? ja, det er jo ikke så bra nei...det skal jo helst funke da og være til å stole på..:-) spesielt til den prisen... ja, det er ingen tvil om jeg skal ha et hormonpreparat etter ammingen, da sverger jeg til nuvaring:-)

Skrevet

Mulig det hadde funket bedre om den hadde funnet syklusene mine, å jeg hadde brukt den lenger. Men har litt vanskelig for å stole på den. Å i mitt tilfelle gjorde det jo ikke noe, for jeg ville jo bli gravid, men det er jo litt værre når man faktisk skal bruke den som prevansjons middel .

Får prøve å finne litt mer info om den ringen jeg tror jeg :-)

Skrevet

Leste litt på nettet nå og nuva-ringen skal ikke brukes når man ammer.

Skrevet

Nei, jeg får ha den i bakhodet til jeg slutter å amme da :-)

Skrevet

To tette her, amming er ingen prevensjon nei ;-0!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...