Gjest Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg og samboeren har vært sammen i litt over et år nå. Jeg har alltid hatt lyst på barn, og vil gjerne begynne i mai. Samboeren min er ikke klar enda, og har tidligere sagt at han kanskje vil ha om 3-4 år. Jeg maser om baby til han hver dag, og han blir veldig sliten av det. I jula ble vi enige om at vi skal begynne å prøve om 2-3 år, og jeg ble overlykkelig. Men i det siste så er det så mange nyfødte babyer i nabolaget og blandt bekjente, at jeg holder på å bli gal! Og jeg har begynt å mase igjen:( Han sa idag at vi kanskje kan begynne å prøve sommeren 2009. Men jeg føler jeg presser han til det! Noen som er i samme situasjon som meg kanskje? Føler meg så slem som maser!! Men jeg tenker på babyer 24/7
Caramia Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Det der kan være skummelt! Presser du en som absolutt ikke er klar så kan det går den andre veien. Altså at du mister 'pappaen'.. Nå vet jeg ingenting om dere to men jeg kjenner til ei som kom i den situasjonen og nå sitter som alenemor. Personlig synes jeg 1 år inn i et forhold er for tidlig. men som sagt, dette vet dere best selv.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Vær glad dere har funnet et kompromiss dere kan leve med, og gled deg til dere kan begynne og prøve om 2 år! Å presse fram en avgjørelse hos en som ikke er så klar så tidlig i forholdet, bare fordi du ikke klarer å tenke på noe annet og det er mange unger i nabolaget høres ikke ut som en god løsning for meg. Nyt hverandre en liten stund til... dere har masse tid til å lage barn ennå!
gladilivet Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hei, du ødelegger for deg selv med å mase så mye som du tydeligvis gjør. Det kan i værst tilfelle drive dere fra hverandre- og det vil du vel ikke? Et tips fra meg er at han nå helt klart "er vant med" og sikkert " møkka lei..." ditt 24/7 mas. Hvis du nå er litt mere taktisk og stopper 100% med pratet om barn- kan det nettopp hende at han DA vil reagere på DET- og bli redd for å miste deg- og dermed kanskje vil bli tidligere på glid en først uttalt!!! Omvendt psykologi . Men det forutsetter selvsagt at du klarer å holde 100% kjef om ALT som har med barn å gjøre i minst 3-6 mnd. Lykke til Gnåleguri
Chezka Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Åh, du gode gud ;-) Min mann var babyklar lenge før meg, men om han hadde mast slik som du gjør så kan jeg garantere at det ALDRI hadde blitt noen baby her i gården! Jeg hadde nok fått avsmak på babygreia - og i tillegg begynt å lure på om han var manisk eller noe! Hvis du skal redde forholdet, og en gang i fremtida ha sjans til å få en baby med ham, så må du øyeblikkelig slutte med denne terroren av stakkaren!
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Takk for alle svar, dere har bekreftet det jeg egentlig vet, at jeg må slutte å mase! Vi pratet igår om det, og ble enige om å prøve neten sommeren 2009 eller sommeren 2010, og jeg er kjempe glad for det. Skal prøve å nyte livet, og ikke tenke så mye på babyer fremover. Har funnet den rette for meg, og burde være fornøyd med det! Lykke til dere andre som prøver å få mannen til å bli klar;)
Prosjekt_baby84 Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 HI har vel ikke sagt noe om at hun maser 24/7. Hun erkjenner at hun maser, men da må det vel være mannen hennes sitt ansvar å si at "hør nå her, nå maser du"... Vi kan da vel få lov til å "mase" litt. Jeg gjør det. Her i gården har vi en forståelse. Jeg respekterer at han ikke er klar, og han respekterer at jeg er klar og derfor har behov for å prate om det innimellom... Synes det er en grei deal, så får han si fra om han synes jeg gnåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå