Gå til innhold

Noen som har erfaring med phil & teds vognene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en phil & ted søskenvogn nå siden jenta mi på 15 mnd trenger ny vogn og vi tenkte da at denne virker super siden vi kan bruke den til henne nå og bare sette på søskensetet når nr 2 kommer...

Det jeg lurer på:

Hvordan er den å trille?

Er den tung?

Velter den lett iogmed at den har tre hjul??(Har en quinny i spania og den velter veldig lett)

Hvordan er det å legge den sammen? Og tar den mye plass i bagasjerommet?

Dere som har brukt den som søskenvogn, hvordan går det å ha begge barna i?? Ser at den nyfødte må ligge øverst og da må den eldste sitte underst, går det bra??

Uff mange spm. men vil ha den ultimate vogna, er drittlei vognene jeg har nå og vil ha en vogn som passer til bekkenløsningen....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den vogna-veldig fornøyd:)

God og trille- men hvis forhjulet ikke er låst så kan den lett svinge ditt veien går-hvis veien går litt nedover så vil gjerne vogna svinge den veien-men det er ikke noe problem. Den er også veldig smal så finfin vogn til shopping o.l.

Ikke tung i det hele tatt. Tror den veier omkring 10 kg.

Har ikke opplevd at den velter og vesla mi har klatra mye i den!

Kjempeenkel å legge sammen. Blir veldig flat. Hjula kan også tas av (har ikke prøvd det-ikke hatt behov for det.) Så tar ikke mye plass i bagasjerommet.

Har ikke brukt den som søskenvogn da jeg fortsatt bare har en unge:) Men når du får en nyfødt så ligger den underst (vognen kan legges heilt flatt) og storebor/søster sitter øverst. Når yngstemann er stor nok til å sitte så kan de sitte både øverst og underst:)

Andre ting:

Ryggen er veldig lang og var en av grunnene til at vi valgte denne vognen. Vesla sover supergodt i denne vognen.

Noen minus: Ikke så god tilgang til handlekurven hvis barnet sover, men det er knapper som man kan løsne for å få ut varene.

Litt trening må til for å få opp ryggen fra sovende til sittende hvis barnet sitter i vognen.

Hmmm-kommer ikke på noe mer. Alt i alt er vi meget fornøyd. Og regntrekket er supert:)

Skrevet

Vi har den, det er 18 mndr mellom våre jenter.

Vi er stort sett veldig fornøyd. Den tar svært liten plass i bilen, er superlett å trille (veier "ingenting" og er veldig lett å svinge). Jeg er 1.80 høy og da er den egentlig litt for "kort" til meg, men det går. Men hadde jeg kunnet designet den selv hadde jeg laget den litt høyere (vi har den nye modellen med hevbart håndtak - den er hakket bedre enn den forrige).

Ift det å bruke den som søskenvogn så er den litt trang for vesla nå i liggende posisjon, så vi har henne sittende (hun er 4 mndr). Storesøster blir sittende oppå beina til lillesøster og det er for trangt nå - spesielt i og med at det er vinter og masse klær. Men den er super med to sittende og fungerte også greit i høst med nyfødt.

Den er ikke noe god med to barn på langtur i skogen, men på nogenlunde god vei så er den super - lett å manøvrere og ungene trives i.

Oppsummert så er vi veldig godt fornøyd, visste at en søskenvogn måtte bety kompromisser og vi synes denne er så lett og liten at ulempene veies opp. Og det er en vogn som er svært anvendelig til både 1 og 2 - i motsetning til de digre søskenvognene som man sitter ved siden av hverandre i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...