PAVEEL Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 jeg tror. for jeg tror at folk kan gå igjen, og komme på "den andre siden" og etter å ha hørt/lest mange nesten død opplevelser er jeg overbevist. egentlig en ganske god tanke, og gjør ikke døden så skummel. tror ikke på himmelen el noe sånt, og vet liksom ikke hvor vi kommer,men et sted der våre nære er....et sted som er godt, det tror jeg på:-) enn dere?
♥2 små gull♥ Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Ja, på en måte. Jeg tror jeg skal møte igjen bestefaren min og de andre jeg har mistet/kommer til å miste etterhver, den dagen jeg dør. Da blir det stor gjensynsglede og vi fortsetter livene våres sammen der vi kommer. Gjør at jeg ikke er SÅ redd for å dø, når jeg "vet" at jeg får møte igjen de jeg har mistet, og får det bra der (tror sterkt hvertfall)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Hvordan i all verden kan noen VITE at det er et liv etter døden??
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 ja, på sett og vis så tror jeg på en form for reinkarnasjon av sjelen, hvor man fødes til verden for at man skal erfare noe som bringer en videre på 'erkjennelses' ferden. tror også man blir møtt av kjente og kjære når man først 'går over' ja,at noen tar imot en. det som er interessant i så måte, er om man omgir seg med de samme sjeler, bare i annen form, liv etter liv...
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Klart jeg håper at slutten ikke er SLUTTEN. Liker ikke tanken på å opphøre å eksistere:) Men jeg tror mest på livet FØR døden og det får man ikke til skikkelig om man skal tenke for mye på sånne ting. (ikke jeg hvertfall. Er typen til å ligge våken og gruble jeg da...)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Jeg VET det fordi jeg har opplevd ting som ikke kan forklares med noe annet enn at det finnes et liv etter døen.
SuperGlad Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 jeg tror ikke, men håper så utrolig mye.
77modell Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Tror definitivt på at det er noe mer mellom himmel og jord enn vi ser! Men vet ikke helt hva........ Men jeg tror også på at noen går igjen.
Under den hvite bro Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 JA det tror jeg på...hvis ikke MÅ jeg være skrullete...og det håper jeg inderlig ikke at jeg er... thihi
Gjest MyIian Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 Nei, jeg tor ikke på det. Vil ikke tro på det heller. Hvis det er et liv etter døden slutter jeg aldri å eksistere. Må være fryktelig vondt å se barna sine dø f.eks.
selfangerkjerringa Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Både ja og nei. Jeg tror ikke på himmelen, at man sitter på en sky og prater med sin avdøde bestemor og slikt no. Men jeg tror vi alle er del av noe større, og jeg tror at mennesket ikke består kun av kroppen, det fysiske vi kan ta og føle. Jeg har sett døde mennesker (og dyr) mange nok ganger til å få spikra inn i meg at en død kropp er et skall, en forlatt bolig. Det som gjorde mennesket (eller dyret) levende, tenkende, følende og drømmende, er ikke inni skallet sitt lenger. Men hvor det er - DET har jeg ikke snøring på.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 jeg tror mye på karmaloven.. gjør du noe godt, skjer det noe godt tilbake. er du slem e.l, går det deg dårlig. videre så tror jeg.. man kommer til et sted, vet ikke hvor.. men der får man valget om man vil bli en energi, altså et gjenferd om man vil kalle det det. eller om man vil videre, bli født på ny. om man velger og bli født på ny så veies dette opp mot hverandre på en måte. har du vært et godt menneske så får du bli født på ny som menneske. har du vært et dårlig menneske så får du bli født på ny, men da som et dyr.. også tror jeg at de som velger og bli gjenferd velger det fordi de er/var veldig glad i denne verden og i det livet han/hun hadde her. før var jeg kjempe redd for døden, men det er jeg ikke etter jeg fikk denne teorien for meg:)
selfangerkjerringa Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 ojojoj... her var det mye jeg var uenig i gitt! MEN jeg skal ikke krangle, for som du sier - denne teorien har gjort deg mindre redd for døden, og det er kjempebra Det gir deg energi til å fokusere på livet istedet
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 hehehe.. jepp, mange som er uenig i det. men mange som er enig også
Gjest MyIian Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 Dyr er edlere skapninger enn mennesker. Skulle gjerne vært et dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå