solastråler Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Dette høres sikkert veldig dumt ut, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har jobbet egentlig siden jeg var 19 år, nå er jeg 29. Har aldri fått arbeidsledighets trygd eller noe. Nå har jeg drevet min egen kafé i noen år sammen med en venninne, men nå er tiden inne for salg, familie livet (mor til 3) kombinerer dårlig, med en jobb som krever 24 timer i døgnet og mange ekstravakter fordi ansatte ikke kommer på jobb av ulike årsaker. Så da blir jeg arbeidsledig når salget er fulført. Men hva gjør jeg da. Jeg skal selvfølgelig prøve og få meg ny jobb ganske kjapt, men det er ingen garanti at jeg gjør. Hva gjør jeg da. Skal jeg oppsøke aetat/nav eller ?
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Ja, det kan være lurt å ta kontakt med Nav allerede. De burde kunne hjelpe deg med å finne ut av hva du har krav på av dagpenger (mener å huske at reglene er litt annerledes når du har vært selvstendig næringsdrivende enn når du har hatt status som ansatt), og i tillegg kan de kanskje tilby deg et sånt jobbsøkerkurs. Men uansett da så må du registrere deg som arbeidssøker når du blir ledig for å få noe støtte. Lykke til da, håper du finner en jobb du vil stortrives i :-)
solastråler Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Da jeg begynnte i kaféen vår lagde vi til et A/S for og kunne beholde alle rettighetene som en ansatt har, tilfelle sykdom eller andre ting. Så jeg er som alle andre og blir ikke sett som en selvstendig næringsdrivende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå