Turbomamma<3<3<3 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Klipper dere av merkelappene av klærne til babyen? Tenker spesielt på pyskamas, bodyes osv. der lappen vil ligge inntil kroppen.. Jeg gjør jo det på mine klær, men da kan det jo bli en liten kant og man mister vaske-infoen.. Skal også vaske noen barneklær, der det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Så står d inni, "bruk kun vaskemiddel som er merket med woolmark"... Er det så nøye eller? Ødelegger det noe om jeg bruker den Blenda Sensitive? Det er jo ikke rent ull så..
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Gjør det ikke med mine klær, gjorde det ikke med førstemann sine klær, og skal heller ikke gjøre det med snuppa sine klær ) Jeg har en del klær til sønnen vår, som er bomull inni og ull utenpå, og jeg har alltid vasket de med milo. Ellers blir ullen utenpå ødelagt, og da er jo vitsen med ull borte vekk...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Ja du ødelegger ullfibrene, sånn at ulla mister de varmende, isolerende egenskapene sine. Ja jeg klipper bort vaskelappene. De er jo så store mange av de! Dessuten er det for det meste bomull, og andre "rene" materialer som går på 40 /60 grader uansett..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 Hmm, sier du det ja! Bør vel gjøre det da! Synes noen av de merkelappene var så stooore, at det kunne bli litt ekkelt..Men får se om jeg gjør det senere når jeg har prøvd de på babyen. Ser jo fort om den reagerer på det da.
LadyLuck & Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 med nummer en klippet jeg alle lapper etc. hadde en liten bok der jeg skrev ned vaskeanv. (det samme med kosedyr,leker etc)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2008 Ah, det var et smart tips! Jeg må vel vente med å vaske ull-klærne til jeg får kjøpt Milo i morgen da, så blir det rett. Kjøpte bare sånn vaskemiddel og skyllemiddel for baby, tenkte ikke på de klærne jeg kjøpte med ull utenpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå