Gå til innhold

Klippe av merkelapper av klær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klipper dere av merkelappene av klærne til babyen? Tenker spesielt på pyskamas, bodyes osv. der lappen vil ligge inntil kroppen.. Jeg gjør jo det på mine klær, men da kan det jo bli en liten kant og man mister vaske-infoen..:P

Skal også vaske noen barneklær, der det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Så står d inni, "bruk kun vaskemiddel som er merket med woolmark"... Er det så nøye eller? Ødelegger det noe om jeg bruker den Blenda Sensitive? Det er jo ikke rent ull så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det ikke med mine klær, gjorde det ikke med førstemann sine klær, og skal heller ikke gjøre det med snuppa sine klær :o)

Jeg har en del klær til sønnen vår, som er bomull inni og ull utenpå, og jeg har alltid vasket de med milo. Ellers blir ullen utenpå ødelagt, og da er jo vitsen med ull borte vekk...

Skrevet

Ja du ødelegger ullfibrene, sånn at ulla mister de varmende, isolerende egenskapene sine.

Ja jeg klipper bort vaskelappene. De er jo så store mange av de! Dessuten er det for det meste bomull, og andre "rene" materialer som går på 40 /60 grader uansett..

Skrevet

Hmm, sier du det ja! Bør vel gjøre det da!:)

Synes noen av de merkelappene var så stooore, at det kunne bli litt ekkelt..Men får se om jeg gjør det senere når jeg har prøvd de på babyen. Ser jo fort om den reagerer på det da.

Skrevet

med nummer en klippet jeg alle lapper etc. hadde en liten bok der jeg skrev ned vaskeanv. (det samme med kosedyr,leker etc)

Skrevet

Ah, det var et smart tips!:)

Jeg må vel vente med å vaske ull-klærne til jeg får kjøpt Milo i morgen da, så blir det rett. Kjøpte bare sånn vaskemiddel og skyllemiddel for baby, tenkte ikke på de klærne jeg kjøpte med ull utenpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...