Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man ringer får man det da?? Er redd for å ikke rekke frem siden første gikk så fort! Har drøyt 40 min å kjøre til sykehuset og må jo også ordne barnevakt og få mannen hjem hvis han er på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste får nok ikke det... Tror det skal være god grunn til

å få det, har jeg hørt.

Skrevet

man får jo sykebil for alt om dagen så man bør jo hvertfall få det er det fare for rask fødsel. så lenge det er biler tilgjengelige vil jeg nok tro det.

hvor i landet bor du da? jeg jobber i ambulansetj i østfold og her hadde du garantert fått bil

Skrevet

jeg bor i hedmark jeg, skal føde på gjøvik! Brukte 2 timer på første fødsel og hvis det skal gå fortere denne gangen er jeg redd vi må svinge inn i en busslomme....mitt verste mareritt!

Skrevet

Jeg har hørt at de som har født såpass fort får ambulanse. Men snakk med jordmor eller lege om det på forhånd. Uten forhåndsavtale risikerer du at de tror du overdriver.

Skrevet

Da jeg fødte min yngste datter for 16 1/2 år siden, ringte vi etter ambulanse da jeg begynte med pressveer hjemme. Var ikke noe problem, de kom med en gang. Rakk ikke fram til det sykehuset jeg skulle føde, så vi kjørte innom et annet sykehus som ikke har fødeavd. Vi bor ca 50 min unna sykehuset med fødeavd. (østfold) Jeg kommer til å ringe ambulanse denne gangen også, hvis jeg merker det går fort. Håper de er like velvillige nå som de var den gang.

Skrevet

Jeg fikk velge sist gang jeg. Var ikke noe tegn til at det kom til å skje fort heller....Kunne godt få ambulanse, så lenge de hadde kapasitet da. Men det må sikkert være jordmor eller lege som rekvirerer.

Skrevet

Nå bor jeg langt ute på bygda da, og her har vi rett på amulanse. Er usikker på hvor langt fra sykehuset en må bor for å ha rett på det... Det er ikke mange her som bruker det, men det hender seg. Og noen føder i den også. Men dersom du har hatt veldig rask fødsel før, må det vel stille seg litt annerledes når det gjelder at du kan få ambulanse..... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...