Gå til innhold

barnet mitt vil ikke ha middag og skive kaster hun opp..flere??8mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

middagsglass synes hun er pyton,samme med dem jeg har laget selv.hun spiser fruktmoser og sviskemos med stor iver.hun nekter å ta tungen inn igjen i munnen,ser så morsomt ut.hun vil ikke ha smaken i munnen:)går dette over-skal vi bare øve?

ang skive:hun får små biter,har dem i munnen og samler opp.svelger hun litt er det nett som at hun spyr/brekker dem opp igjen.virker veldig ubehaglig for henne.er det bare den fremmede konsistensen som gjør dette?er det bare å øve her også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min vil heller ikke ha middag. Ikke de jeg lager selv heller.

Jeg fikk et tips om å gi han potetbiter (kokt potet) når vi spiser middag. Små biter er lette å mose med munnen og har en fin konsistens. Da får han øve litt på matbiter samtidig som han sitter sammen med oss.

Det er vel bare å fortsette å øve, tror jeg :)

Skrevet

Har du prøvd søtpotet? Den er populær hos oss :)

Skrevet

Hei, min datter på 9 mnd har ikke villet ta til seg annet enn grøt frem til nå! Hun har kastet opp å brekket seg av alt jeg har prøvd. Men så begynte jeg med middagsglass for 6 mnd og nå spiser hun det hver dag og syns tydligvis det er godt. Dette hadde jeg prøvd før altså, da hun faktisk var 6 mnd, men da kastet hun det opp. I tilegg er yoghurt blitt en ener, hun spiser en hel til lunsj hver dag. Har begynt først nå (hun blir 10 mnd om 14 dg) med smaksprøver av brødskive med leverpostei! Så mitt råd er å fortsette å prøve, men med den samme smaken hver dag til barnet ditt tar det. Dersom min datter kastet opp flere dg på rad av maten tok jeg en pause på 3-4 dg. Dvs, jeg tar fortsatt pauser siden hun fremdelse kaster en god del opp av nye smaker!!

Skrevet

Min sønn er også sånn, han er 8 mnd. Hater middag, både glass og hjemmelaget. Den eneste han liker sånn noenlunde er Hipp m/nudler og gr.saker, så han får 1/2 glass av det hver dag. Ikke bestandig han spiser hele heller. Brødskiver får jeg i han kanskje 1/4 skive hvis jeg er heldig, etter det spytter han det ut. All annen middag enn Hipp sin hylskriker han når han får eller brekker seg. Fikk råd her inne om å ikke tvinge i ham hvis han ikke vil ha, så nå blir det ensformig Hipp hver dag...

Skrevet

Min datter på 8,5 mnd spiser kun 6 mnd-glasset fra HIPP (nudler), fordi det er heelt pure uten minste klump. Har prøvd andre 6 mnd glass med bittesmå klumper men det er helt uaktuelt. Minste lille klump så brekker hun seg så hun til slutt spyr:( Vil jo trene henne opp til å kunne spise små biter mat så blir det jo litt mer variasjon i kostholdet!

Jeg fortsetter med dette eneste HIPP glasset men prøver å gi henne noen brødsmulor og litt most smaksprøve fra vår mat. Orker ikke å stresse med det, tenker att hun kommer hvert fall ikke til å spise puree når hun er 13 for å si det sån;)

Hva spiser sønnen din? Liker han grøt? Får ikke i datteren min grøt så det går i middag, fruktpuree og MME.

Skrevet

Jeg oppdaget innlegget ditt først nå... har nettopp laget et helt likt, hehe!

Gutten min er 9 mnd og spiser kun sinlac grøten. Alt annet brekker han seg av eller kaster opp. Fruktmos er heller ikke så veldig poppis.

Godt å høre at det er flere i samme situvasjon :-)

Skrevet

ååhh merker jeg er glad jeg ikke er alene. Er oppriktig bekymret for hvordan mini skal bli i matveien opp igjennom årene. Jeg får i ham grøt to ganger daglig, men ganske små porsjoner. (kanskje en knapp halvprat av det som står som en porsjon på pakkene). Han liker ingenting frukt eller grønnsaker. Kun banan som han desverre ikke kan få pga trøbbel med magen. Prøver å tilby ham ting hver dag men han snurper munnen å nekter å smake.... hva slags matvarer smaker lite? Finner ikke Hipp sitt glass med nudler. Tror jeg må saumfare butikkene etter det glasset, virker som d er flere "kresne" unger som vil spise d. Min er 8 mnd

Skrevet

Glasset for de kresne små heter: Nudler med grønnsaker og skinke. HIPP, 6 mnd. Ja du kan jo bare be butikken å ta in det glasset så får du prøvd det! Lykke til:)

Skrevet

For din begynte på det glasset, ville h*n ha noen form for grønnsaksmos/ middager annet enn HIPP sin nuddel rett. Eller gikk dere rett på dette glasset?

Skrevet

Snuppen min brakk seg veldig av det lille jeg fikk presset inn mellom leppene som plutselig var blitt såååå små og stramme, he he. Stakkars, fælt når han blir rød i øynene og setter i halsen.

Dette har jeg funnet ut til nå:

- varm maten i 30 sekunder, slik at den blir ganske flytende. Bedre å vente litt, slik at den blir kald nok til å gi.

- varmer kun et par spiseskjeer hver dag. Mer enn nok. Må kaste det meste

- lokker med litt fruktmos innimellom matskjeene.

- samme glass kan brukes tre dager på rad (=ca 48timer)

- har prøvd glass i samme "kategori", dvs poteter og lam, poteter og kylling, mormors lapskaus osv. Lapskausen var best av de tre.

-Etter å ha smakt oss gjennom de tre glassene setter han ikke så mye i halsen. Han gjør noen rare grimaser, men tar faktisk i mot flere skjeer, så man kan vel si at det går framover?

Skrevet

Hun spiste litt potet/grønnsaksmos på glass (4 mnd glass) , kanskje maks 10 små skjeer på en bra dag. Men ikke på långt ett helt måltid. Kan ellers tipse om ett glass som jenten min liker godt som er lett å spise: "Pære og banan med yoghurt" (Nestle-glass fra 6 mnd). De skal vel strengt tatt ikke ha yoghurt før de er ca 10 mnd men alternativet her var att hun i en periode ikke ville spise i det hele tatt, og finner man da noe som de liker så må man jo overveie det.

Skrevet

Hei, tusen takk for tipset. Har testet det glasset, men ville desverre ikke ha d

Skrevet

Ang. skiver så har jeg hødt at hvis de brekker seg, så må en vente ett par uker og prøve igjen for da er ikke halsen moden for det enda...

ang. middagsglass, har du prøvd å ha litt fruktmos på tuppen av hver skei, kanskje det går ned da?

Skrevet

Merkelig. Hipp m nudler er det eneste som funker her også. De må ha laget en salgsuksess!

Skrevet

Prøv brød hvis du ikke har prøvd det. Har en på 9.5 mnd, og hun spiser kun brød m. leverpostei, litt pæremos en sjelden gang og sviskejuice (?). Nekter alt av grøt og middag.... Prøvde først med brød for en måneds tid siden, og vi trodde aldri i verden at DET skulle funke. Hadde jo prøvd alt! Nå spiser hun opp til en skive om dagen, og det er ikke så aller verst for en spisenekter som henne.... Apropos dette med mat - maken til tålmodighetsprøve har jeg aldri opplevd... Vi må jo ha kastet kilovis av mat allerede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...