Zupermam Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 unnskyld surmagede meg altså, men jeg skjønner ikke hvorfor man gir bort klokker og mansjettknapper i gull til mannen sin etter at man har født? Når gir dere de gavene da, .. rett etter fødselen? "Ah... det var godt å bli ferdig... forresten ( ai, det stinget der var litt vondt å sy ) er er en liten gave til deg, kjære" man skal jo vise at man setter pris på hverandre altså, men jeg skjønner ikke bare at mor ( som har født barnet ) skal gi en dyr gave til far. SIkkert bare meg ... men jeg huske fra tiden på bim at flere hadde planlagt gaver som: ny mobiltelefon tommelfingerring i gull fjernstyrt bil ( moden gave ) ok, da er det bare å skyte! (... jeg overlever det nok)
Frk. Vable Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Eneste grunnen til at jeg gjorde det, var at jeg fant en veldig stilig ring som det stod "DAD" på. Vanskelig å forklare hvordan den ser ut, men iallefall, dad betyr jo pappa, så da tenkte jeg at det var en fin ting å gi etter fødselen da han var blitt pappa igjen. Jeg fikk av han også. Men vi gjorde det ikke da vi fikk første. Da var det vel ikke så "in" og så mye fokus på det.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg syns egentlig barselsgaver er unødvendig både til far og mor ;-)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Ga han en liten oppmersomhet fordi han er fantastisk og strakk seg langt og lengre enn langt for meg i svangerskapet. Hvorfor skulle jeg ikke det?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Jeg elsker å gi og få gaver =0) han fikk ett maleri da Victoria ble født og klokke da tulle 2 kom =0). Elsker ha ting som det ligger godt minner i. Jeg fikk smykker. De gir meg så glede når jeg har de på.
mamma >to gull Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 helt enig spetakkel og HI.Vi hadde jo fått verdens beste gave;sønnen vår;) Det siste jeg tenkte på var å få en materalistisk gave fra sambo. Men en blomstebukett,konfekt eller blomst er jo koselig da;)) Men jeg fikk ingenting,han skulle egentlig vaska leiligheten til vi kom hjem,men jeg dro litt for fort hjem fra sykehuset til at han fikk snudd seg om;))
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Veldig enig med deg, solsikke. Jeg har også fått smykker av mannen min begge gangene - og de er heeelt spesielle for meg, og varer evig:-)
mamman til casper og malene Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 hei! grunnen til at min samboer fikk gave av meg var fordi han støttet meg og var utrolig hjelpsom når jeg gikk gravid. formen min var ganske elendig (orket ingenting nesten).uten han hadde jeg aldri klart å komme meg gjennom hverdagen uten at det ble et rent mareritt:( så å gi en gave var å vise han hvor stor pris jeg satt på han:) men man velger jo selv om man vil gi eller ikke:) men tror det er viktig og tenke på at det er endel arbeid for far når vi er gravid og ikke bare for oss damene:) selv om det selvsagt er oss som må føde og gå med stor mage, noe som ikke er bare bare:/ ble kanskje litt rotete skrevet, men dette er iallefall min mening:)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Synes sånt er litt tåpelig jeg da Hadde absolutt ikke forventet å få noen gave etter fødsel gitt, og tenkte ikke tanken på å kjøpe noe til min kjære heller. Men hadde jo vært litt koselig å fått en liten blomsterkvast eller noe da hehehe
Carnivale Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Haha, ehlt enig HI. Det blir bare så jubel-teit Syns barselgaver både til mor og far er teit jeg da, gaven er jo liksom ungen..? Blir ungen finere eller fødselen mindre smertefull om man får en diamantring eller en fjernstyrt bil tro?
litenjente-litengutt Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Jeg følte ikke at jeg "måtte" kjøpe en barsel gave til pappaen,men jeg hadde lyst å kjøpe noe til ham bare... rett og slett... jeg gav den før fødsel da...når jeg gav den til ham så takket jeg ham for at han er som han er og ville derfor gi han en liten gave...en liten oppmerksomhet. Jeg kjøpte en klokke til ham forresten som han ble veldig glad for. Jeg fikk en diamant ring etter fødsel som jeg ble veldig veldig glad for.Fineste ringen jeg har,utenom forlovelses ringen:) Dett hadde han ikke trengt å gi,men han ville gi meg dette for å "markere" hvor "flink" han syntes jeg hadde vært i svangerskapet og hvor stolt han var av meg. Men dette er noe vi valgte å gjøre...det betyr ABSOLUTT ikke at jeg synes "alle" bør få noe ved fødsel....men dette var altså slik vi valgte å gjøre det:)
Pixie Power Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Enig :-) Forventet ikke gave, og hadde syntes det var unaturlig om jeg fikk det. Skjønner ikke greia.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Øh?!?! Er det slik dere leser? Er vi liksom ikke takknemlige nok for ungen vi som ønsker å gi hverandre en oppmerksomhet i form av gave?
mamman til casper og malene Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 må bare få med at jeg fikk klokke med første, og den betyr noe spesielt for meg, også fikk jeg englebarna i gull med diamanter på når nr 2 kom:) et smykke som virkelig betyr mye for meg siden det kjennetegner begge barna mine:)
mamman til casper og malene Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 enig med hurlumheipådeg:) vi er nå like takknemlig for babyen selvom vi gir hverandre gaver:) er dere misunnelig kanskje? virker nesten litt sånn:)hihi
Hot Midget ! Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Har faktisk aldri hørt om at menn får barselgave. Trodde det skulle være en slags "belønning" for mor å ha født barnet;-) Men når det er sagt, er ikke jeg av typen kvinnfolk som forventer gave, verken for det ene eller det andre.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 Han fikk en baby, som jeg hadde bært i mnd og klart å presset ut etter 14 timer
alvefrøken Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 unødvendig med sånne gaver, spør du meg Hadde nok blitt glad for en blomsterkvast ja, men forventet det ikke, og fikk det heller ikke...
Odine! Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Han får ikke. Jeg ville egentlig ikke ha gave selv, men fikk. Men synes egentlig han trenger en "takk for at du var så flink da kona di var sur, gravid og lite flink med husarbeidet"-gave denne gangen.
**Min nydelige Milla** Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 Jeg forventet ikke noe gave, og kjøpte heller ikke noe til han.. Det er en naturlig ting å gå gravid og føde barn, så gave for å gjøre det, det trenger vi ikke. Vet at vi setter pris på hverandre uansett Den største gaven var snuppa, og trengte ikke noe mer enn å ha henne inntil meg.
Joikaboll@ Skrevet 27. januar 2008 #21 Skrevet 27. januar 2008 Har aldri hverken fått eller gitt barselsgaver til hverandre her i huset. Det eneste jeg har sørget for, spes. i svangerskapene som har hvert litt "tunge", er å gi han en ekstra klem og vise og si at jeg setter pris på at han tar i et ekstra tak i hver enkelt situasjon. Hadde han forventa noe mer, som dyr og flott gave ville han fått ett tupp i ræva.
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 27. januar 2008 #22 Skrevet 27. januar 2008 Skjønner meningene på begge "sider". Mannen min fikk t-skjorte som det sto Daddy Cool på, og den var han kjempestolt over :-) Ganske praktisk også, siden vi ikke hadde tenkt på at også far kan bli litt svett under fødselen... Selv om det selvsagt er bare barnemat av det vi må igjennom! hehe
lillegutt mars o7 Skrevet 27. januar 2008 #23 Skrevet 27. januar 2008 Pang! he,he ;-) Jeg ga min mann mansjettknapper i gull når vi kom hjem fra sykehuset. Dette hadde jeg ordnet før fødselen. Jeg valgte å gi ham en gave han kan bruke resten av livet pga at han er verdens mest fantastiske mann!!!! Hadde et tøft svangerskap med kraftig bekkenløsning ( som jeg sliter med enda,og lillegutt er snart 10 mnd..) og han måtte gjøre absolut ALT her hjemme! Han vaska og støvsugde gulvene,vaska badet,skifta på senga,tørket støv,ryddet,laget middag,hjalp meg i dusjen,hjalp meg med påkledning,tok av og på skoene mine,satte sammen alt utstyret til lillegutt,kjørte meg på alle behandlingene hos fysio og kiropraktor,kjørte tur med meg på natta når jeg ikke klarte å sove pga smerter og rastløse føtter,masserte meg i ryggen på kveldene,stelte føttene mine,barberte legger og underliv for meg, holdt om meg og trøstet meg når jeg gråt av smerte og oppgitthet!! Derfor syntes jeg at han fortjente en gave som det! Er ikke mange menn som er så snille med kona si,ikke av venninnene mine sine menn iallefall! Dessuten trengte han mansjettknapper og derfor syntes jeg det var en fin anledning!Han kommer ikke til å få like dyr gave neste gang,men jeg har selvfølgelig lyst å vise han at han blir satt pris på og at jeg er utrolig takknemlig for at han er så god og grei som han er! Hadde aldri klart meg uten han gjennom svangerskapet og tiden etter,og ofte blir mennene litt glemt oppi det hele!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 27. januar 2008 #24 Skrevet 27. januar 2008 Ga en t-shorte som sto "verdens beste pappa" på
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #25 Skrevet 27. januar 2008 He he nå hadde ikke jeg likssom planlagt det på forhånd. Men altså mannen min var suveren under hele svangerskapet. Vasket hus, klær og stod i . Jeg var så dårlig, men han støtta meg 100 % gjennom alt. Fødselen var ett rent helvete, men han vek ikke fra min side. Gikk på do 1 gang. Vi var innlagt på sykehuset i 9 dager etter fødsel og han vek da heller ikke fra min side, han stod på som en helt. I tiden etterpå var han også kjempeflink. Jeg er fremdeles "ny"forelska i mannen etter dette. Har aldri følt noe lignende. Klart han fortjente en klokke. Første turen jeg kom meg ut, var for å kjøpe den. Var en kjærlighetsgave fra meg til han. Han gir jo meg gaver av mindre grunner enn det. Han ble jo far han også!!!!! Skjønner ikke helt hvorfor du syntes det var vanskelig å forstå. HAN FORTJENTE DET. rett og slett ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå