Luna** Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei. Jag har lite melk. Har prøvd ALT for å øke, men det som skjer er at jeg blir stresset, med det resulatat at det ikke blir mer melk likevel.... Helt siden jenta mi ble født har jeg hatt for lite melk til å fullamme henne. Nå er det litt spreng om morgenen, men aldri ellers. Hun er veldig utålmodig, og gidder ikke å suge lenger enn max 5 min. Da slipper hun taket, og nekter mer... Men så er det det med kos. Det er jo koseli så lenge hun ligger der, men når hun suttrer og er missfornøyd er ikke det noe særliog verken for meg eller henne. Så vinninga går vel opp i spinninga. Hun er nå 3 mnd, så hun har fått en god start med tanke på antistoff... Det jeg da lurer på: dere i samme situasjon, hvor lenge ammet dere før dere sluttet helt?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Til jeg ikke orket stresset mer . Føler du at det ikke funker så er det bare å slutte. Mme er kjempe bra den også og værtfall nå som du har ammet i 3 mnd. Bedre for deg og barnet at h*n får drikke seg skikkelig mett og du slipper å gå å bekrymre deg og være frustrert mer:o)) Ingen andre som har noe med det uansett.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 eg dreiv på til han var ca 3 mnd...etter det har han fått mm berre om morgonen for da har eg produsert nok til eit måltid etter det er det berre mme...han er 4 mnd no og eg merkar att det er ikkje lenge før eg kan slutte heilt..
bjørnemor Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 hei jeg svarer selv om jeg ikke er i samme situasjon som deg. vil bare si at man må ikke bli helt hysterisk ang morsmelk. begynn med mme, så slipper du å stresse. ungen føler jo om du stresser og dere får kost dere mer sammen uten stress og mas. jeg fikk kun pupp da mamsen var på sykehuset. og jeg er sjelden syk og er ikke noe allergisk for noe. så tror denne morsmelk hysteriet har tatt litt vel av når det blir så pes. men er enig i at man burde amme så lenge man har ( som jeg, men syns det er pes, må ha ørten pauser i ammingen pga styrtgulp) .
samuraibeibi Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Hei. Jeg har også hatt for lite melk hele tida, begynte vel med mme i tillegg til mm etter 2 uker eller så, nå er han straks 6 måneder og han får fortsatt begge deler. Jeg synes som deg at det er kos og fint, og har ikke tenkt å aktivt slutte med det. For meg er det overhodet ikke stress, jeg er bare glad for at det fungerer på dette viset. Det er også veldig praktisk om natta da han bare får av meg. Men hvis du synes det er mas, så bare slutt, babyen din har fått masse gode antistoffer allerede. Hvis du vil ha spise og drikke tips til å holde produksjonen din ved like, så si ifra. Jeg er nesten ekspert!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Njaaa, jeg var ikke akkurat i samme situasjon men svarer uansett. Her var det vesla som ikke ville ha pupp, vi prøvde alt men ingenting funka, så jeg pumpet meg i 3 mnd. Da var det slutt, og etterpå fikk vi det bedre. Men i din situasjon ville jeg nok gitt mme, og siden dere koser dere med ammingen, supplert med så mye pupp hun vil ha. Det er tross alt veldig konsentrerte mengder antistoffer i mm når de får så lite, så alt er bra. Men om det går ut over trivselen deres, så ville jeg ha sluttet. Ingen antistoffer i verden er verdt at dere ikke skal ha det bra. 3 mnd er tross alt veldig flott :-)
Mamma til snart 4 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 mistet melken helt når tulla var 9 uker, men utdrvningsrefleksen min kom etter 10 min å da var tulla drit lei å bare hylte jeg prøvde å pumpe meg hele tiden, men endte kun med 40 ml til sammen på begge bryst så jeg kuttet helt ut, mme fynker kjempe bra, men husk malten i den;) ikke tenk på at føler du MÅ amme, du har gjort ditt, nå vil bsrnet ditt ha mer og mer mat så da trenger du å gi mme uansett vist du har lite melk;)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde veldig lite melk i den ene puppen og han ville helst ha bare den andre puppen ,så jeg fullammet til han 4 mnd og fram til han ble 6 mnd fikk han bare om morningen .Men når han var 6 mnd fikk jeg mensen og da var det bråstopp,han nektet og ta puppen.så han sluttet av seg selv han.
pimpernell Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Jeg slutta å amme da han var litt over en mnd. Da hadde jeg pumpa nesten annenhver time i en mnd, og kom på det meste opp i 1 dl mm i døgnet! Skulle ønske jeg hadde slutta før!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 5min amming kan vaere plenty for en erfaren dier. Noen drikker fort, andre er mer kosedrikkere... Jeg fullammet til tulla var 4mnd, og foelte vel hele tiden at jeg ikke hadde nok melk. Synes selv at hun la paa seg for lite og mme ville hun ikke ha. Begynte derfor med groet fra 4mnd (da tulla hadde vaaknet hver time paa natta for mat i 2 uker). Og da fikk vi et nytt liv her i gaarden, med nattesoevn for baade store og smaa. Og kort tid etter bestemte hun seg for at mme ikke var saa vaerst allikevel. De siste par ukene har jeg ammet kun om morgenen, men naa ser det ut som det er slutt paa det ogsaa. Hun nekter aa ta puppen og jeg gidder faktisk ikke pumpe for 2 draaper mm. Litt trist, men samtidig veldig ok at hun selv velger naar nok er nok.
ninsoer Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 er ikke i samme situasjon... men min krabat spiser fort d har han gjort hele tiden og han er ferdig på 5 min.. ikke alle unger som ligger å koser seg etter de er ferdig spiste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå