Gå til innhold

Forventninger til systemet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en del ting jeg har reagert på her på bim og dib - og det er den holdningen at man har "krav" på så masse!!

F.eks:

- (viser til debatten om talentløse NAV) Krav på bolig via kommunen om man ikke har penger... (og da helst 70 kvm med høyeste standard - for å sette det på spissen...)

- Krav på tidlig ultralyd om man blør litt eller er engstelig (selv om det ikke er noenting noen kan gjøre om man skulle være så uheldig at det går galt..)

- Krav på jordmor (ja jeg vet det er en tjeneste alle kommuner skal ha men jeg vet jo at i virkeligheten er det ikke slik..)

- Krav på enerom på barsel (nok en gang, i virkelighetens verden er det mange sykehus som bare har noen få enerom og desto flere firemanns/tomannsrom)

Sikkert mange flere ting jeg kunne nevne men dette er nå noen av tingene jeg har bitt meg merke i.... Ønsker en debatt rundt dette - hva er det ok å forvente av systemet??? Er det vi (og ja jeg mener meg selv også) som er blitt for "bortskjemte" og forventer for mye, eller har vi "rett" på alle disse tingene?? Eller blir det kanskje slik at de som roper høyest får, mens de som "godtar" at ting er som de er (= ikke ubegrensede ressurser hverken hos kommune, lege eller sykehus..) får ta til takke med det tilbudet de får???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...