Gå til innhold

Er ungen min treig..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 7 mnd, men krabber ennå ikke.... Hun står på alle 4 og gynger, men klarer ikke krabbe seg fremover!! Hun flytter seg rundt omkring når hun ligger på magen, åler seg bakover og rundt osv, men lurer på om det er veldig unormalt at hun ennå ikke krabber??? Synes jo hun er sterk i beina, og hun kan stå stødig på 2 bein og støtter seg på bordkanten med hendene. Men hun reiser seg ikke opp selv ennå heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig en dag, for et par uker siden, begynte gutten min å krabbe. Da var han 7.5 mnd og hadde stått på fire og gynga leeenge. Han hadde ålt seg framover en stund også. Har aldri tenkt på at han var treg, jeg! :)

Skrevet

kjære deg. nei nei nei"!!!!!!!! barnet ditt er absolutt ikke treig!!! mitt barn er snart 9mnder, men krabber ikke enda han heller. er ikke nervøs for at han er treg.

fra barnet er nyfødt og til det er 3-4år, så utvikler barn seg utrolig forskjellig. noen er raskt ute med språket, noen med motorikken(kroppsbeherskelse). dette er helt vanlig. men ingenting kan kalles tregt. er bare slik disse nydelige små er.

la barnet ditt få utvikle seg i sitt tempo. ikke stress, det kommer når barnet ditt er klar for det.

lykke til

mvh

Skrevet

Ja da er hvertfall min unge treig. Hun er 10 mnd og har nettopp funnet ut at hun kan åle seg kanskje 10 cm framover.... Jeg har vært litt nervøs fordi jeg syns hun har vært motorisk treg hele veien men helsesøster sier at så lenge hun ser en utvikling er det bra. Jeg stoler på henne!! Trøsten min er at hun har vært ganske tidlig med å begynne å snakke og at de kanskje ikke kan og vil bruke energien på alt samtidig.

Skrevet

Absolut ikke treg!!

Gjennomsnittsalderen på krabbing er 10 mnd tror jeg.

Så lillegutt har 4 dager på seg til å knekke krabbekoden ;-) he,he ;-)

Gutten min er snart 10 mnd og åler seg framover,står på alle fire å gynger og skyver seg bakover på alle fire.Så lenge det går rette veien er alt normalt =)

Gutten min siger forresten fort sammen hvis vi lar han "stå",så her får han bare bruke tiden å finne ut av det selv.Så kommer det når det kommer =)

Skrevet

Hun er ikke treig! Det er jo helt tydelig at hun er på god vei til å krabbe. Det å stå å gynge på alle fire gjør vel at hun blir sterkere i musklene og er helt vanlig. Dessuten blir hun også sterke av alle de andre bevegelsene hun gjør hver dag. I tillegg, det å krabbe og reise seg opp tror jeg er omtrent samme bevegelse for de små. Iallefall har mine gjort disse to tingene omtrent på likt (+/- ett par uker kanskje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...