Marie*23 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hvor mange kv.m bor dere på? Noen som har erfaring med liten plass og en liten huset? Bor selv på 40, og driver og vurderer om det er plass eller ikke for en liten en..
Marie*23 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. januar 2008 skulle jo stå "en liten i huset" da
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Vi har 70 kvadrat. Fungerer supert ) Skal gå fint med to også, frem til babyen skal flyttes på eget rom. Hvis vi ikke får flytta før den tid, så må de dele rom, men ser ikke problemet i det. jeg fikk ikke eget rom før jeg var 8 år.
flypapir Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Vi var studenter og bodde på 40kvm fra tulla ble født og til hun var 15 mnd gammel. Gikk veldig fint å bo på så liten plass. De krever jo ikke så mye det første året. Men må si at det var deilig å få henne over på eget rom da vi flyttet...
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Det spørs veldig på planløsningen. Vi bor på 50kvm. Vi er nå tre, men blir fire. Vi har god nok plass foreløbig, tror det går bra med en til også. Vet ikke om det fungerer så bra når barna blir større da. Vi bor i studentleilighet, så kommer til å flytte om tre år ca.
Niem og Patrick Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Vi bor på 106kvm og jeg kunne ikke tenkt meg mindre.. hehe.. det er mye som tar plass, men selfølgelig, det finnes jo smarte løsninger Da har vi av ting til lillegutt rundt i leil.heten: -Seng på vårt soverom -Vugge i stuen -Kommode til klær og leker -Stellekommode -Vippestol i stuen -Babygym i stuen -Vogn i gangen åsså står bilstolen rundtom her inne..
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 vi bodde på 56kvm da vi fikk tulla vår. Vi flyttet ikke pga dårlig plass, men stedet leiligheten lå på. vi hadde stellbordet i gangen, å badebalje på golvet hvor det enn passet oss. å seng på rommet vårt. Synes det gikk helt fint;) Vi bodde i 2 etasje, så jeg ble sprek som bar vognbaggen opp etter trilletur. ( tips: kjøp combivogn hvis du er avhengig å bære den lille opp trapper, mens den sover/ å ellers også)
*Willow* Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Vi bor på et loft, 40kvm, ganske upraktisk..men fint, billig og sentrumsnært, så vi tar sjansen:) Vi har ikke plass til så mye, men regner med at det går bra. Har kommet frem til en del praktiske løsninger, som sikkert kommer til å fungere godt. Vi skal bare bo her til barnet er 1 år uansett.
Marie*23 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2008 Takk for alle svar! Vi har nettopp kjøpt ei 60kvm leilighet, der vi leier ut 20kvm. Så planen er vel å leie ut så lenge som mulig, men kan deretter utvide hvis vi vil. Men det er vel fullt mulig å bo på 40kvm til ungen er rundt året. Så det går vel sikkert greit hvis man bruker smarte løsninger.
LadyLuck & Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 har 45kvm fordelt på et soverom,stue,et lite toalett, og kjøkken m/dusj. venter nå nummer to i mars, men kommer nok ikke (pga økonomi) til å flytte på oss før til sommeren
Monique72 Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Det er vel hva man gjør det til. Trenger jo ikke fylle huset med alt mulig dill dall. Vi har rekkehusleilighet på 85 kvm med to soverom. Gutta er 3 og 8 og deler soverom. Nestemann får pent sove inne hos oss det første året i allefall. (Vi har et småbruk på fjellet som står og venter på oss, og vi skal flytte dit i løpet av 2-4 år) Men inntil da klarer vi fint å bo litt trangt. Merker at det blir mindre og mindre utstyr her for hver unge. Har gitt bort veldig mye. Man ser etterhvert hvor mye unødvendige ting man blir fristet til å kjøpe. Denne gangen skal jeg ikke ha stellebord en gang, selv om vi har et stort bad. Syns mange av dem er så stygge og ruvende, så da kjøper jeg heller en sånn liten matte man får kjøpt på IKEA. Da har jeg ungen trygt plassert på gulvet. Og husk at der det er hjerterom er det husrom.)
Marie*23 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2008 Sant, så sant. Trenger ikke å kjøpe inn en masse unødvendige ting nei. Bare det man trenger. Har ganske bra benkplass på badet vi, så det blir nok en stellebordsmatte oppå der i tillfelle.
maria isabell Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 40 kvm, går fint..spørs litt hvordann det er utnyttet...har budd på 30 kvm med min datter...innredet smart,det gjekk kjemefint...blir dere 2 eller 3?
LadyLuck & Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 vi er tre,blir fire (om det var meg du mente) guttungen har nettopp fyllt ett og akkurat begynt å gå
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Bodde i 2 roms på 50 kvm fram til jenta vår ble 3 år,gikk fint det,men merket at vi hadde behov for noe større ganske raskt når hun begynte å gå og fikk mye leker osv.. Nå har vi kjøpt oss en 4 roms leilighet på 100 kvm og det var deilig å få litt plass å boltre seg på for oss alle,spessielt nå som vi venter nr 2;) Det verste for oss med å bo i liten leilighet,tror jeg var at vi ikke hadde noe plass og oppbevare klær,leker og andre ting vi ikke brukte mer,tok opp ganske mye av plassen til slutt. Dessuten er vi jo alle forskjellige,noen liker å bo litt trangt,mens andre trenger litt rom for seg selv,så hvis du er som meg vil du nok merke at det kan bli litt klaustrofobisk etterhvert..hehe..
CB-BabyBoy Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Kommer vel litt an på planløsningen? Vi bor vel på 65 tror jeg, har 2 soverom, men ikke så stort bad. Har heldigvis 2 boder og mulighet til å ha vogna nede i oppgangen. Her vil vi ha junior i en vugge inne hos oss i starten og så skal han over i sprinkelseng på eget rom etterhvert. Vi fant ut at det ble bedre med stellebord inne på soverommet hans; altså vi kjøpte den hensvik fra Ikea, får bokhylle og stellemulighet i ett! Kjøpte også tummytub for den tar mindre plass til badinga. Har også stor tro på det med å se an hva man trenger og ta det etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå