Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 som begge skal blandes med vann seff.. går det an, for å få overgangen litt 'mildere'? Ungen er 9 mnd men nettopp godtatt grøt, og fikk KRAFTIG DIARE av 8 mnds grøt.. men er lei 4 mnd grøt, også når vi har fruktpure oppi.. Går det an?
mamamaren Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Sikkert ikke farlig, vil jeg tro? En kan jo prøve og se. Når barnet er så gammelt skal det vel tåle både 4 og 6 mnd, og det står jo ingen advarsel mot det. Min er 7 mnd, og jeg blander ting sammen. Har ikke prøvd å blande grøter men har vanskelig å tro det skal gå galt?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Takk for svar, trur jeg skal ta sjansen på å prøve:)
Marika:):) Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg blander disse grøtene jeg. Startet med litt fra 6 mnd grøten da, og økte så på. Men det er ikke store forskjellen på disse typene, bare prosentandel med havremel og smaken. Alt er mulig, bare man gjør det gradvis. Sånn tenker jeg i allefall...
Marika:):) Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Uansett, når man introduserer grøt skal man jo begynne med trinn 1 (4 mnd grøten), selvom barnet er 7-8 mnd. Håper ikke du gikk rett på trinn 3 (8mnd grøten)? Magen skal jo venne seg til dette og da må man begynne med den grøten som inneholder minst havremel og er lettest fordøyelig.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Neida fikk 4 mnds grøt i 3 uker, men ble så lei smaken.. Prøvde 6 mnds grøt, likte det litt bedre.. Men så fikk vi prøve på 8mnds grøt i posten, og tenkte vi bare skulle prøve.. ikke lurt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå