2barnsmamma og hestemamma Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 jeg har litt lavt blodtrykk og masse plaget med både vanlig hodepine og migrene med flimring foran øynene, hatt litt protein i urin men ikke høyt blodtrykk,heller lavt, og nå i helga har jeg vært så svimmel og dag da jeg stod og vasket opp så ble jeg så rar og nesten svart i hodet mitt og jeg fant meg sjøl plutselig sittende på rompå på gulvet, føler meg grei nå,tenkte vente til i morgen og kontakte lege siden det er søndag kveld og jeg bor på et lite sted og en må omtrent være døden nær for å få ut en lege i helgene. jeg er 31 uker.kan jeg be om sykemeld da jeg kommer til lege i morgen?jeg må kjøre 3 mil til jobb og jeg tør ikke kjøre bil sånn som jeg føler meg om dagen.holder det bare med at jeg sier jeg er svimmel og holdt på å svime av?tror de på det?jeg har ingen vitner som bevis eller noe.
MammaLykke 08 + 09+ juni 2011 Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Det skal ikke være noe problem idet hele tatt! Lykke til, det går nok bra. Si hva som skjedde, så sykemelder legen din deg automatisk.
Mammare Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Legen må jo tro på deg selv om du ikke har "bevis"! Dessuten, hvis du har lavt blodtrykk, så vet legen trolig at det er vanlig å være svimmel og ha hodepine. Og da har du jo bevis. (Jeg slet med det selv litt tidligere i svangerskapet.) Og dersom det er så ille at du er redd for å kjøre bil, så kan det vel ikke være helt forsvarlig å la deg gjøre det heller? Bare si det som det er til legen din du, og se hvordan han/hun reagerer. Håper du møter god forståelse! Lykke til!
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Hi her, fått time kl 13 idag,var svimmel da jeg stod opp idag også og den evinnelige hodepinen da.gruer nmeg til lege, redd for å virke hypokonder, har jobbet fullt i hele svangerskapet og veldig sjelden borte fra jobb.skriver når jeg kommer tilbake fra legen...
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2008 HI her, fikk ikke sykemeld fordi jeg så ikke syk ut...jeg prøvde forklare at jeg er så masse svimmel og hodepine om dagen, men sålenge blodtrykket mitt ikke var høyt så hadde jeg liksom ikke bevis,jeg hadde skrubbsår på nesen og blødde neseblod av fallet da jeg var borti benken på vei ned tydeligvis,men jeg fikk bare bruke egenmeldingsdager så arb.giver maser hver dag om jeg kommer tilbake.huff,grudde meg til legebesøk for jeg var redd de ikke skulle tro meg, og så virka jeg ikke sjuk og fikk ikke sykemeld.jaja.
***lilli*** Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Det er det verste eg har høyrt! Fekk du ikkje sjukemelding?!?! Skal tru om legen din hadde gått på jobb om heile verda snurra... Nei, dette var provoserande. Veit ikkje kva eg skal råde deg til. Trur nok at eg hadde bytta fastlege, for det går då ikkje an å ikkje bli tatt på alvor på den måten! Det er tydeleg at du treng å kvile deg litt. Det er ikkje sikkert det skal så mykje til. Kortare dagar, eller nokre dagar heime. Men kva sa han då? Kva skulle du gjere om ting fortsette på same måte når du har brukt om egenmeldingane?
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2008 Nei, jeg skulle bare se det ann,fikk komme tilbake å måle blodtrykk på nytt om jeg fremdeles var svimmel, jeg må kjøre 3 mil en vei for å komme på jobb og jeg er litt redd for å kjøre bil når jeg er så mye svimmel, og det sa jeg til han men enda så s ahan at prøvene mine indikerte ikke noe galt så fikk bare slappe av litt et par dager sa han...er s lite sted der jeg bor så om jeg skifter fastlege får alle med seg det og nå er jeg enda mer nervøs for at de tror jeg er hypokonder...trodde faktisk at terskelen for å bli dårlig å få sykemeld når man er såpåss langt på vei som jeg er var lavere men neida.får høre hva han sier når jeg komme rtil sv.skapskontroll på tirsdag til uka.
MammaLykke 08 + 09+ juni 2011 Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Etter min mening hørtes dette helt utrolig rart ut! Du må ikke tenke at du er hypokonder, du må tenke på barnets beste. Ville anbefalt deg å ta en 3 dagers egenmelding i så fall. Har du et godt forhold til jordmor? Ring henne og fortell situasjonen, kanskje hun kan ordne opp?
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 har dessverre ikke jordmor i kommunen der jeg bor,hun som var det er sjølsagt i permisjon selv,hehe.ja jeg tenker som så at hvis jeg fremdeles føler meg sånn videre framover så går jeg bare ikke på jobb, da må jeg bare forlange å få sykemeld...huff hadde ikke trodd at det skulle være sånn,har vært frisk hele svangerskapet og ikke vært borte en eneste dag,og jeg har bare vært positiv hos legen og han har rost meg fordi jeg var så positivt innstilt.og den ene gangen jeg sa jeg følte med dårlig så mente han at jeg så da så frisk og fin ut sånn jeg pleier så dette var ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har vært mye svimmel i andre halvdel av svangerskapet, og vet hvor ubehagelig det er. Er sykemeldt bla pga det (samt noen andre ting i tillegg). Fastlegen min hører på meg og jeg har fått sykemelding de gangene jeg har følt selv at jeg har trengt det. Selv om det ikke går an å se utenpå meg at jeg er svimmel eller har kynnere eller andre ting. Synes legen din høres merkelig ut, og hadde byttet på flekken. Selv om noen skulle mene noe om det. Ikke mange som ville synes du er hypokonder utifra det du forteller, og skulle noen mene det så....... drit i dem og ta hensyn til deg selv og babyen din. Håper du blir bedre eller får hjelp og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå