lykken på jord Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hvordan er utdanningen lagt opp med tanke på fag, timer i uka (sånn ca) og vanskelighetsgrad, oppgaveskriving etc? Jeg går idrettslærer nå, men lurer på å få gjort det om til årsenhet og ta 2 år allemennlærer neste år isteden? hmm
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Kan ikke svare på det du lurer på, men jeg tror du gjør lurt i å velge allmenn i stedet for idrett. For det er så få stillinger som er rene idrett, men mange som trenger noen % med idrett.
lykken på jord Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Ja det er det jeg tenker på.... hmm.. da skal jeg tenke litt på det. Men vet bare at jeg ikke orker tanken på ett hardt teoretisk studie.... hva slags fag får man som allmennlærer?? Hvilke fag inngår liksom? Grøsser på ryggen av å lære meg historie og studere planter...
lykken på jord Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2008 noen som kan svare på det jeg lurer på??
Mor di! Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Jeg tok utdannelsen i Stavanger, og da var det to år med følgende: Pedagogikk (30 stp) Norsk 1 og 2 (30 stp) GLSM (10 stp) KRL (20 stp) Matte (30 stp) En del teori, men er helt ok. Til tider mye oppgaveskriving og gruppearbeid, og til tider ganske travelt, spesielt første året. Var litt bedre andre året, og var en del som kombinerte det å ha barn og utdannelse! De siste 120 stp velger en selv, der 60 poeng må være skolefag. Men er sannsynligvis forskjellig fra skole til skole, da...
Mor di! Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 altså ikke noe særlig med pugging av historiske årstall eller memorering av latinske plantenavn om du ikke vil... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå