Kulå Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Er 8+4 og har et blodtrykk på 117/82. Når jeg gikk gravid sist gang reagerte jm på 120/89-85 etterpå, var riktignok høygravid da og vann i kroppen, men..... Vet ikke jeg. Noen???
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Høres ut som et fint blodtrykk synes jeg. Noen gravide har jo veldig lavt blodtrykk, men synes ditt er som klippet ut av en lærebok. (der er ofte blodtrykk angitt som vanlig ved 120/80 hos unge mennesker)
Kjukka Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Begge er da helt normale. Dem sier at det første tatllet skal være 100+alderen din sånn ca., hvis du da er 20 år er det helt normalt med rundt 120, er du 50, er det helt normalt med 150. Men litt annerledes når du er gammel. Alt over 160, uansett alder, er ikke bra. Litt innvikla forklart. Det siste tallet er normalt når det er under 100, uansett alder.
ambumamma Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 120 over 80 er det helt optimale for friske voksne. så trykket ditt er jo drit bra. trykket kan også variere pitte litt fra høyre til venstre arm.
Sikkertforgammel Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Det er et helt normalt bt i begynnelsen av sv.skapet.
Anne_b1980 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 hatt nede i 87/55 var vel litt lavt men ikke jordmor gjorde ikke noe mer med det. så sikkert ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå