nille_1 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er sååå kvalm , huff. er i uke 8! Når er kvalmern over? Hva kan jeg spise? er min tredje graviditet og var kvalm de to andre gangene også men husker desverre ikke når det gikk over. Ønsker meg veldig en gutt siden jeg har to jenter fra før. men bryr meg ikke om hvor mye eller lite kvalm jeg er med tanke på om det er gutt eller jente, vil bare ikke være kvalm
Suppa med nr.3 i magen Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg var veldig kvalm i forrige svangerskap og da fikk jeg to gutter Går som regel over mellom uke 12 -14. Jeg ble gradvis bedre fra uke 10 tror jeg, men så varte det til uke 16... Spis multivitamin, det hjelper litt samt c vitaminer og evt et b vitaminkompleks. God bedring
Nybakt_mamma=) Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Sniker meg litt tilbake i tid fra 3.trimester jeg =) For meg så hjalp syrlige epler, gulrot, corn flakes, yoghurt, choco chops (frokostblanding) med IS-kald melk. Til å drikke o'boy (også med is-kald melk,) og det beste av alt, meierienes eple juice/appelsin juice blandet med farris og et par is-biter. Ta aldri vitaminer på tom mage, da ber du om å bli kvalm uansett om du er gravid eller ikke.
ORWF Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Ja, d kan du tygt sei.. Men begynnet på lørdag og er nå i uke 8.. Har ikke vært d tidligere.. Men lurer på om d kan vær spy sjukå liknende!?? Håper jeg slipper å være det videre, er jo grusomt!!!
Nybakt_mamma=) Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ble heller ikke kvalm før rundt uke 8.. Det pleier som regel å stabilisere seg litt etter en uke eller to, med meg så forsvant kvalmen helt etter uke 11. Om du ikke får i deg næring eller blir dehydrert, så ring legen din.. Ellers er kvalme desverre noe de aller fleste gravide må igjennom
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 gikk mye på melk og frokostblandinger og yoghurt med førstemann. Da var jeg skikkelig kvalm den første delen av svangerskapet. Nå er jeg bare i 6+3 nå da, men merker at kvalmen ikke er så fremtredende. Leste et sted at det anbefaltes å spise mat med mye karbohydrater. F.eks grovt brød og bananer. Nå har det seg faktisk slik at jeg tilfelsigvis har spist mye av begge deler de siste ukene. TIlfeldig eller ikke? Hvem vet. Kan jo være verdt å gi det et forsøk. Selv om banan nok ikke var det første jeg kunne tenkt meg å spise om jeg var skikkelig kvalm. Kanskje begynne med noe annet, og spise grovt brød når kvalmen ikke er så intens, kanskje?
lana<3 Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Mat med masse karbohydrater er noe vi vanligvis skyr...he he..men for oss som sliter med svangerskapskvalme er dette supert for det tar lenger tid å fordøye og da går det lenger tid til du blir sulten og kvalm neste gang... Kjøp deg multivitaminer og møllers tyggekapsler (omega 3) så skal du se at du føler deg bedre... Ellers så er det en hel haug med råd inne på sv.skapskvalme forumet....
Har 2 super-gutter :-) Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Du har min dypeste medfølelse, dessverre er det ingen vidundermedisin for denne tragiske kvalmen. Trøsten er at det ikke er farlig og det går alltids over...Men man må jo ta kontakt med lege hvis man ikke får i seg næring Iskald appelsin lindrer Sterke drops, doc, gul fisherman Postafen hjelper noen..jeg innbiller meg at det kanskje hjelper litt!!! Forrige gang var jeg kvalm til uke 14, altså 9 sammenhengene uker med en kropp som torturkammer, ikke oppløftende, men jeg fokuserer positivt, fordi jeg VET det går over!!!!!!! Hilsen kvalma med gliset på topp, ha en super kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå